ماه رمضان دانشگاه خودسازی و تهذیب نفس است
کد خبر: 3965183
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

ماه رمضان دانشگاه خودسازی و تهذیب نفس است

رئیس دانشگاه مشکات ولایت البرز از ماه رمضان به‌عنوان دانشگاه خودسازی و تهذیب نفس یاد کرد و گفت: خداوند در ضیافت رمضان، درهای بخشش و گذشت را بر روی انسان باز می‌کند و لذت ترک گناهان را به او می‌چشاند و بنده‌اش را غرق در الطاف بی‌منتهای خود می‌کند.

ماه رمضان دانشگاه خودسازی و تهذیب نفس است

عباس محمدی، رئیس دانشگاه مشکات ولایت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تأثیر این ماه الهی را در تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار پررنگ دانست و گفت: روزه‌ گرفتن در ارتقای سلامت روانی افراد نقش مؤثری دارد و منجر به افزایش خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت اراده می‌شود.

وی با بیان اینکه روزه‌داری باعث افزایش صبر و بردباری و آرامش درونی می‌شود که با توجه به گسترش ویروس کرونا در جامعه روزه‌ گرفتن می‌تواند از استرس و اضطراب‌های ناشی از شیوع این بیماری کم کند، افزود: چیزی که باید در این ماه به آن بپردازیم این است که یاد بگیریم در خلوت و به تنهایی هم این اتصال معنوی را ایجاد کنیم. همان چیزی که در سیره علمای ما وجود دارد و نماز شب را در تنهایی و خلوت نیمه‌شب می‌خوانند.

این مسئول از ماه رمضان به‌عنوان دانشگاه خودسازی و تهذیب نفس یاد کرد و گفت: ما این ماه رمضان را باید به اتصال خودمان و خدا بدون حضور درجمع اختصاص دهیم. یعنی دور از همه بودن، اما با خدا بودن. این که انقطاعی از اجتماع و اتصالی به خدا داشته باشیم یک مهارت است که در سیره پیامبر(ص) و اولیای خدا این مهارت دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه مشکات ولایت البرز در ادامه ماه مبارک رمضان را عاملی برای تلطيف عواطف انسان‌ها دانست و گفت: یکی از اهداف اصلی دین اسلام تهذیب نفس و تربیت انسان‌های شایسته است، در این ماه باید به خودشناسی و خداشناسی بپردازیم و خود را برای قرب الهی مهیا کنیم و با خلوص نیت در ارتقای مکارم اخلاقی در جامعه تلاش کنیم.

محمدی تصریح کرد: خداوند در ضیافت رمضان، درهای بخشش و گذشت را بر روی انسان باز می‌کند و لذت ترک گناهان را به او می‌چشاند و بنده‌اش را غرق در الطاف بی‌منتهای خود می‌کند.

این مسئول در پایان با تأکید بر استفاده از لحظه لحظه‌های این ماه بزرگ، اظهار کرد: واحد قرآنی این دانشگاه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان تدارک دیده که برگزاری مسابقه پیامکی «بهترین پناه» و محفل جزء‌خوانی قرآن‌ کریم از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha