۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند
کد خبر: 3963521
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند که ۷۵ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت و ۳۳ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

ارسالی شنبه//۴۸۵ بیمار کرونا یی در گلستان بستری هستند

به گزارش ایکنا از گلستان، عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بعدازظهر شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا استان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر، ۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند که ۷۵ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت و ۳۳ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه میزان بیماران سرپایی ۲.۵ درصد افزایش یافته، افزود: اگر این تعداد را با آمار ابتدای فروردین مقایسه کنیم، میزان بستری‌ها رو به افزایش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ۶ شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای معیشت مردم بسیار سخت است، افزود: هم‌اکنون سلامت مردم اولویت دارد و اگر رعایت نکنیم، تعداد بیماران بستری هم ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که هزار و ۶۰۰ واحد آن تزریق شده است، تصریح کرد: کادر درمان در اولویت دریافت واکسن هستند و ۷۵ درصد آنها واکسینه شده‌اند.

فاضل گفت: از امروز به مدت ۱۰ روز محدودیت در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha