مرزبانی به مثابه پاسداری از ارزش‌هاست
کد خبر: 3961323
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

مرزبانی به مثابه پاسداری از ارزش‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مرزبانی و نیروهای حراست‌‌کننده از مرز در راستای حفظ و تأمین امنیت و ثبات حاکمیت در کشور گام‌های اساسی برداشته‌اند و در این راستا باید گفت مرزبانی به مثابه پاسداری از ارزش‌هاست.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، هفتم فروردین‌ماه در بازدید از نوار مرزی استان کردستان ایران با اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، با درک تحولات زمانه و نيازهای کشور، امسال را به نام سال«تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» نامگذاری کردند و تحقق اين مهم را در گرو تلاش و کار و مسئوليت‌شناسی آحاد مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آسایش با خون شهیدان و جانفشانی رزمندگان اسلام بوجود آمده است، افزود: مرزهای ما دست کسانی است که تعهد و تخصص و غیرت لازم را دارند و تا این تعهد وجود دارد، کشور از سوی دشمنان در مرزها آسیب نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: مرزبانی و نیروهای حراست‌‌کننده از مرز در راستای حفظ و تأمین امنیت و ثبات حاکمیت در کشور گام‌های اساسی برداشته‌اند و در این راستا باید گفت مرزبانی به مثابه پاسداری از ارزش‌هاست.

وی ادامه داد: مرزبانان افتخار ملت مسلمان ايران‌اند چرا که به راستی این مردان بزرگ و بی‌ادعا پيروان راه شهدا در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیروهای مسلح کشور را سد مستحکم ایمان و اراده پولادین در مقابل هجمه‌های سخت و نرم استکبار جهانی خواند و افزود: روحیه شهادت‌طلبی و اطاعت پذیری از ولایت فقیه، مدال‌های افتخاری است که تا ابد بر سینه حافظان عرصه نظم و امنیت این مملکت همچون نگینی می‌درخشد.

وی بیان کرد: فضيلت مرزبانی از مرز و بوم اين مملكت كه آغشته به خون شهدای عزيز است، كمتر از خدمات رزمندگان در زمان هشت سال دفاع مقدس نيست.

کامیل کریمیان، فرماندار سقز در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی به صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی و همچنین 32 کیلومتر مرز مشترک سقز با عراق بر استقرار هنگ مرزی در بسطام تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از مرزها و گستردگی آن، افزود: کنترل مرزها از لحاظ فیزیکی قابل انجام نیست و هوشمندسازی برای کنترل مرز، راهکار مناسبی است.

سردار علیرضا مرزبانی، فرمانده مرزبانی استان کردستان هم با اشاره به تدابیر لازم این فرماندهی در مزرهای مشترک با کشور عراق اظهار کرد: هوشمندسازی مرزها از طریق بسترهای مخابراتی ویژه و احداث خانه‌های سازمانی در قالب مجتمع‌های مسکونی از برنامه‌های کشوری برای مناطق مرزی به ویژه استان کردستان است.

وی افزود: عزت و سربلندی روز افزون کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی در گرو تبعیت از ولی فقیه، قانونگرایی و اجرای قوانین و مقررات است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: مرزبانان بر سر میثاق خود با امام راحل (ره)و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظلله العالی)استوارند و تا آخرین قطره خون خود از مرزهای ایران اسلامي دفاع خواهند کرد.

وی یادآورشد: مرزبانی با تمام وجود از 227 کیلومتر مرز استان کردستان مراقبت و محافظت کرده و تحقق چهار راهبرد مرزبانی ناجا(ارتقای آمادگی عملیاتی، ارتقای تعاملات، کاهش آسیب‌پذیری و هوشمندسازی مرز) به صورت عینی، عملی و میدانی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha