بهره‌مندی ۹۶ درصد مردم لرستان از نعمت گاز
کد خبر: 3953451
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل شرکت گاز لرستان خبر داد:

بهره‌مندی ۹۶ درصد مردم لرستان از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به بهره‌مندی ۹۶ درصد مردم این استان از نعمت گاز، گفت ۹۹/۹ درصد جمعیت شهری و ۹۱/۲ درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی ۹۶ درصد مردم لرستان از نعمت گازبه گزارش ایکنا از لرستان، کرم گودرزی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، شامگاه چهارشنبه ۲۲ بهمن، در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه این استان با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به این‌که امسال در پیک مصرف، نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳ درصدی مصرف همراه بودیم، اظهارکرد: با اقداماتی که انجام شد و فرهنگ سازی‌هایی که از طریق صداوسیما و رسانه‌های استان صورت گرفت، این عدد در حال حاضر به ۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به این‌که تعهد ما جایگزینی ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در ساعت به جای سوخت مابع در سال‌ جاری بوده که این عدد محقق شده و در حال ۲۴۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز انجام گرفته است، تصریح کرد: به ۱۸۸ روستای شهرستان کوهدشت گازرسانی شده است و در حال حاضر کلیه روستاهای واجد شرایط شهرستان کوهدشت گازرسانی شده‌اند.

گودرزی با اشاره به پروژه گازرسانی به افرینه، گفت: این پروژه از منطقه خوشناموند کوهدشت به طول ۲۸ کیلومتر است که ۲۴ کیلومتر خط تغذیه لوله‌گذاری شده است در این مسیر ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با ذکر این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ روستا و ۲۴۹ صنعت گازرسانی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر لرستان از نظر شاخص‌های شرکت گاز، استان سبز است چراکه ۹۶ درصد مردم این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

گودرزی با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده تمام روستاهای استان گازرسانی خواهد شد، اظهارکرد: بروجرد، کوهدشت، الشتر، ازنا، درود و خرم‌آباد شهرستان‌های سبز در لرستان از حیث گازرسانی هستند و در مراسم پویش سبز گازرسانی، جشن سبز بودن لرستان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در هر نقطه‌ای که خط لوله یا توزیع گاز قرار داده می‌شود اولویت اول جلب رضایت مالکان است که لوله‌های گاز از زمین آنان عبور می‌کند اما گاهی مالکان درخواست‌ های فراتر از حد قانون دارند.

وی در خصوص بهره‌مندی مردم لرستان از نعمت گاز گفت: ۹۹/۹ درصد ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری و ۹۱/۲ درصد ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی است کما اینکه ۱۸۲۸ صنعت در لرستان امتیاز و کنتور گاز دارند و هیچ محدودیتی برای گازرسانی به صنایع لرستان وجود ندارد.

گودرزی در خصوص عملیات گازرسانی به شهرستان سردسیر دلفان گفت: از ۳۷۳ روستای واجد شرایط در دلفان، ۲۸۸ روستا گازدار شده است و تا پایان سال جاری نیز ۷۵ روستای دیگر این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha