استقلال کشور؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 3953359
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

استقلال کشور؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب

رئیس حوزه علمیه همدان استقلال کشور را از جمله دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: پیش از انقلاب مستشاران آمریکایی بر کشور حکومت می‌کردند و حق توحش می‌گرفتند که به برکت انقلاب مردم این افراد را از کشور بیرون راندند.

استقلال کشور؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلابحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی، رئیس حوزه علمیه همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: وقتی مردم به این باور رسیدند که انقلاب دستاوردهای زیادی برای امت دارد جان خود و عزیزانشان را بر کف دست گرفتند و هزاران شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی استقلال کشور را از جمله دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: پیش از انقلاب مستشاران آمریکایی بر کشور حکومت می‌کردند و حق توحش می‌گرفتند که به برکت انقلاب مردم این افراد را از کشور بیرون راندند و دانشجویان ایرانی نیز جاسوس‌خانه آمریکا که در آنجا برای تبدیل انقلاب ایران به انقلاب مصر مقدمه‌چینی کرده بودند، را ویران کردند.

موسوی اصفهانی تأکید کرد: در حوزه صنایع نظامی پیش از انقلاب یک وارد کننده محض بودیم که اکنون با ساخت موشک‌های متعدد در داخل کشور، امنیت کشور فراهم شده و به برکت این انقلاب نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و بسیج امنیت لازم برای مردم فراهم شده است.

رئیس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه از منظر عمران و آبادانی کشور خوشبختانه جایگاه خوبی داریم، افزود: امروزه بیش از 90 درصد روستاهای کشور از نعمت آب، برق و گاز بهره‌مند هستند که همگی پس از انقلاب و به برکت آن رخ داده است.

وی به توسعه دانشگاه‌ها در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: کمتر خانواده‌ای امروزه در کشور وجود دارد که افرادی از آن مدارج عالیه دانشگاه را طی نکرده باشند.

موسوی اصفهانی اتحاد مردم در راهپیمایی اربعین را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و اضافه کرد: بیش از 20 میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند که این اتحاد، برابری و برادری مسلمانان را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو برای ممالکت اسلامی مطرح شده تا در مقابل استکبار بیاستند، 250 هزار شهید در جنگ تحمیلی بر ما تحمیل کردند اما به برکت خون شهدا استقلال فکری و سیاسی به مملکت ما بازگشت.

رئیس حوزه علمیه همدان تأکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم پس از طی همه این مشکلات از سد تلخ مسائل اقتصادی هم عبور کنیم و همانطور که اکنون شیرینی مقاومت را می‌چشیم، شیرینی غلبه بر فشارهای اقتصادی را هم بچشیم.

موسوی اصفهانی تأکید کرد: پیروی از ولایت فقیه تاکنون ما را از جنگ هشت ساله نجات داد و در 22 بهمن‌ماه ما را به پیروزی رساند بنابراین مردم باید گوش به فرمان رهبر باشند تا از این سد اقتصادی هم عبور کنیم.

وی در پایان گفت: مسئولین نباید فراموش کنند که به برکت خون شهدا وزیر و فرماندار و استاندار شده‌اند، به فکر اقتصاد و رفع بیکاری جوانان باشند و در این گرانی افسارگسیخته نظارت‌های خود را تشدید کنند.

انتهای پیام
captcha