مسابقه‌محور نباشیم
کد خبر: 3952796
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

مسابقه‌محور نباشیم

مبتهل کشوری استان خوزستان بیان کرد: نباید در جامعه قرآنی معیار و میزان تشخیص قاریان برتر، مسابقات باشد. بلکه باید کارنامه‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های فعالان قرآنی تشکیل و در اختیار شورای عالی قرآن و نهادهای ذیربط قرار گیرد، تا برای تشخیص برتری قاریان و فعالان قرآنی مسابقات‌محور نباشیم. 

موسوی

حجت‌الاسلام سید نزار موسوی، مبتهل کشوری، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: برگزاری نشست تخصصی شورای عالی قرآن کریم با هدف ارائه مقالات علمی و پژوهش‌های قرآنی متناسب با استفاده عموم مردم و جامعه قرآنی هر ساله در تهران صورت می‌گیرد.

وی گفت: مقالات تخصصی که امسال در پانزدهمین نشست شورای عالی قرآن کریم ارائه شد با رویکرد جدیدی تحت عنوان ناقد مقاله همراه بود. به این ترتیب که فرد ارائه دهنده مقاله پس از حضور در جایگاه با نقد پژوهش خود از  سوی استادان حاضر در جلسه و همچنین دیگر حاضران مواجه می‌شد.

این فعال قرآنی بیان کرد: با مطالعه این کتاب‌ها و مقالات پژوهشی می‌توانند بر دانش  و همچنین میزان سرعت افزایش آگاهی قاریان و حافظان تأثیرگذار باشند. 

موسوی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی قرآن در سال 97 با موضوع اذان و ابتهال گفت: با وجود اینکه در چند سال اخیر ابتهال در مسابقات و در مجالس قرآنی خوانده می‌شود اما هنوز برای خیلی‌ها نامفهوم است و به همین دلیل باید در قدم اول این رشته را به مردم و جامعه قرآنی بشناسانیم که مناجات‌خوانی و ابتهال چقدر مهم است. قرائت قرآن کریم، حفظ و اجرای تواشیح در جلسات قرآنی برای نشاط مجلس مطلوب است اما ابتهال و مناجات‌خوانی موجب تقویت ارتباط با خداوند می‌شود.

این مبتهل کشوری استان خوزستان بیان کرد: خوب است که فرصت‌ها برای شرکت در این نشست برای همگان فراهم شود. نباید در جامعه قرآنی معیار و میزان تشخیص قاریان برتر، مسابقات باشد. بلکه باید کارنامه‌ای از فعالیت‌ها و موفقیت‌های فعالان قرآنی تشکیل و در اختیار شورای عالی قرآن و نهادهای ذیربط قرار گیرد. تا برای تشخیص برتری قاریان و فعالان قرآنی مسابقات‌محور نباشیم. 

انتهای پیام
captcha