مقابله با ظلم و کج‌روی؛ کاربرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3951905
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹

مقابله با ظلم و کج‌روی؛ کاربرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در تاریخ اسلام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خیلی کم به امور جزیی پرداخته شده و این فریضه بیشتر برای مقابله با ظلم و کج‌روی به کار گرفته شده است و در این راستا این فریضه باید در تمام زمینه‌ها و امور زندگی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام جلیل محبی زنجانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز، 15 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از استان‌های پیشرو در حوزه‌ها به کارگیری نیروهای جهادی، کارهای رسانه‌ای و فعالیت‌هایی اجرایی بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر با تغییر رویه خود سعی دارد تا از پرداختن به منکرات جزئی به امور با اهمیت بپردازد، چراکه یکی از بزرگترین نهی از منکر انقلاب اسلامی، برچیده شدن رژیم طاغوت و بنا نهادن حکومتی بر مبنای دین و آموزه‌های دینی بود که به صلاح جامعه و در راستای اجرای فرایض اسلامی گام بر می‌دارد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: در طول تاریخ بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر را حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت داشتند و بعد از آن نیز امام حسین(ع) در راه احیای ارزش‌های دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر جان خود، خانواده و یارانش را نیز فدا کرد.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خیلی کم به امور جزیی پرداخته شده و این فریضه بیشتر برای مقابله با ظلم و کج‌روی بکار گرفته شده است و این فریضه باید در تمام زمینه‌ها و امور زندگی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محبی زنجانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار ما در احیای امر به معروف و نهی از منکر رسانه است، گفت: رسانه می‌تواند جامعه به ویژه مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند و نقش خود را در راستای اصلاح اجتماع و پیشبرد کشور به خوبی ایفا کند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای جلوگیری از بروز فساد در کشور تأکید کرد و افزود: اگر خبرنگاران بتوانند در چارچوب‌های دینی در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند یعنی به دور از تهمت، افترا، نشر کاذیب به فعالیت بپردازند، در واقع صاحب شغلی الهی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مردم را ولی و صاحبان اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: اگر همه مردم و اقشار مختلف در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشارکت نداشته باشند، مشارکت آنان در امور حکومت‌داری به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن دموکراسی در نظام مقدس انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ارتباط آمر به معروف و ناهی از منکر یک ارتباط ریشه‌ای و دارای کارکردهای مشخص است که این کارکردها باید مورد توجه گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha