فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد اکران می‌شود
کد خبر: 3951384
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران کلیه فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد خبر داد.

کلیه فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد اکران می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، 13بهمن‌ماه در نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در سینما هویزه برگزار شد، ضمن تبریک گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بازوی رسانه در کنار فرهنگ و هنر به تکامل و بالندگی و توسعه فرهنگی و فرهنگ‌سازی در هر زمینه‎ای کمک می‎کند که در ایام کرونا شاهد این فرهنگ‎سازی در راستای رعایت پروتکل‎های بهداشتی بودیم.

وی ادامه داد: هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و نهمین جشنواره دوره این جشنواره از 15بهمن‌ماه در مشهد آغاز و تا 22 بهمن‌ماه ادامه دارد که در این خصوص تفاهم‌نامه برگزاری این جشنواره امضاء شده است و ما شاهد برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد هنری در کشور هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: برای حفظ سلامت مردم، این جشنواره در سال جاری با ظرفیت یک سوم سینماها برگزار خواهد شد.

مروارید اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر از رویدادهایی محسوب می‌شود که به تقویت امید و شور و نشاط اجتماعی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: برگزاری این رویداد در ادامه زیست‌کرونایی توصیف می‌شود، یعنی در فضایی که هم اقتصاد فرهنگ و هنر نیازمند حمایت است و از سوی دیگر حفظ سلامت دغدغه ماست که امیدداریم برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری یک سوم به یک فرهنگ‌سازی عمومی در فضای جمعی بیانجامد و این تمرین را داشته باشیم که هم می‌توان رویدادهای هنری در فضای اجتماعی داشت و هم این رویدادها را بستری برای حفظ پروتکل‌ها قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: این فرهنگ در سینما هم رعایت شود تا الگو و نمونه‌ای برای تداوم این فرهنگ برای سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی شود.

مروارید تصریح کرد: طی توافقی که با مدیران سینما صورت گرفته است، متعهد به رعایت و نظارت پروتکل‌ها هستند و علاقمندان به فیلم فجر با ماسک و به همراه داشتن ضدعفونی‌کننده و بدون تجمع در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص اکران فیلم‌های جشنواره امسال بیان کرد: ما لیست کامل را در مشهد داریم که بنا شده در دو سانس طی ساعت 15 و 18 فیلم‌ها نمایش داده شود و فاصله میان سانس‌ها برای عدم تجمع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مضامین فیلم‌ها شامل موضوعات اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی است و همزمان با جشنواره فیلم فجر رونمایی از مستندی که از سوی انجمن سینمای جوانان با نگاه به الگوی اجتماعی اخلاقی و به همت سینماگران جوان با عنوان از عرش تا فرش تولید شده را خواهیم داشت.

سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان برگزار می‌شود

مروارید ابراز کرد: همزمان با هجدهمین جشنواره فیلم فجر نیز جشن سیمرغ سینمای خراسان را برای سومین بار با هدف حمایت از فیلمسازان جوان داریم که فراخوان آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم‌های بلند و کوتاه، معرفی توانمندی‌های فیلم‌سازان استان از دیگر اهداف برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان خواهد بود.

چهار سینما در مشهد مجری جشنواره فیلم فجر هستند

وی ادامه داد: سینماهای مجری برگزاری جشنواره فیلم فجر، سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ ویلاژ توریست خواهد بود و درخصوص سینما اطلس و گلشن نیز رایزنی انجام شده که در صورت آمادگی در این دو سینما نیز اکران خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تشکر از مجموعه‌های فرهنگی، نهادها و سازمان‌های همراه از جمله دستگاه‌های بهداشتی استان ادامه داد: برای حضور اصحاب رسانه همانند سال گذشته فضای سینما آفریقا فراهم شده است.

مروارید در خصوص نحوه فروش بلیط افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فروش گیشه نداریم و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط فیلم‌های جشنواره به‌صورت مجازی و از طریق سامانه‌های «سینماتیکت»، «ایران‌تیک» و سامانه «گیشه» اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: قیمت بلیط جشنواره امسال 30 هزارتومان از سوی تهران اعلام شده است که در شهرهای بزرگ و برخوردار نیز همانند تهران این قیمت تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه نداریم و سعی ما در این است با توجه به اینکه مشهد از جمله شهرهای برخوردار است و در راستای تحقق شعار وزیر فرهنگ و ارشاد که ایران تهران نیست، همه فیلم‌های جشنواره در مشهد نیز اکران خواهد شد.

مروارید ادامه داد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فعالان سینمایی عهده‌دار شدند، ضمن اینکه نماینده‌ای از بخش بازرسی و نظارت ارشاد در این راستا تعیین شده است که اجرای پروتکل‌ها را مورد رصد قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست نقد فیلم در حاشیه رونمایی مستند از عرش تا فرش صورت خواهد گرفت. حمایتی که از سینماداران صورت گرفته قراردادهایی میان شهرداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است و در بخش سینمایی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: امید است برگزاری این رویداد فرهنگی کمکی باشد، برای اینکه فرهنگ حضور در مناسبات اجتماعی با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهادینه شود.

مروارید اضافه کرد: تا زمانی که با این ویروس مواجه هستیم، باید یاد بگیریم که زندگی و فرهنگ و هنر تعطیل نشود و سلامت نیز حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد در وضعیت زرد قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه در وضعیت زرد سینما جز صنف سه تعریف شده است، لذا برگزاری جشنواره با یک سوم ظرفیت قابل اجراست، ضمن اینکه اگر شرایط تغییر کند، وضعیت جدید براساس دستورات بهداشتی ستاد کرونا اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در خصوص کمک به سیستان بنا شد، براساس جلساتی که با شهرداری مشهد داشتیم، هزینه‌های برگزاری افتتاحیه و اختتامیه صرف خرید فیلم و توسعه بیشتر فضاها برای حضور به علاقمندان سینما را داشته باشیم که این توسعه و خرید انجام شد.

مروارید تصریح کرد: امیدواریم با صرفه‎جویی‎هایی که امسال از محل بودجه جشنواره خواهد شد، بتوانیم وعده‎های داده شده را در حوزه فرهنگ و هنر محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha