آغاز رزمایش «الی بیت‌المقدس ۱۰» در فارس / ۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود
کد خبر: 3951108
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

آغاز رزمایش «الی بیت‌المقدس ۱۰» در فارس / ۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

همزمان با سراسر کشور در ادامه سلسله رزمایش‌های اقتدار نیرو‌های مسلح، رزمایش «الی بیت‌المقدس ۱۰» گردان‌های بسیج سپاه فجر فارس در طلیعه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام راحل به کشور آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با سراسر كشور، مراسم آغاز رزمایش «الی بیت‌المقدس 10» گردان‌های سپاه فجر فارس در طلیعه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام راحل به كشورمان امروز، 12 بهمن‌ به‌صورت ویدئو كنفرانس اجرا شد و بعد از آغاز این رزمایش رژه موتوری گردان‌های مختلف بسیج سپاه فجر در تمام نقاط استان آغاز شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر ضرورت استقامت و استواری یادآور شد و گفت: امروز به‌ میمنت سالروز ورود امام(ره) به این كشور رزمایش بسیج در سراسر آغاز شد كه در استان فارس هم این رزمایش به‌صورت وسیع در جغرافیای 42 ناحیه سپاه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینكه نام رزمایش «الی بیت‌المقدس 10» نامگذاری شده است و شعار آن هم «پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم» انتخاب شده است، گفت: همانطور که در همه عرصه‌ها حتی فراتر از جغرافیای این كشور نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند در این مسیر ثابت قدم و آماده هستند و هر جا كه حریم اسلام باشد، این نیروها هم آماده سربازی هستند، چنین شعاری برای رزمایش انتخاب شده است.

بوعلی با تأكید بر اینكه این شعار در طول 4 دهه انقلاب اسلامی به خوبی ثابت شده است، به اهداف اجرای رزمایش اشاره كرد و گفت: ارتقای آمادگی رزم گردان‌های بیت‌المقدس، كوثر، دسته‌های رزمی و گردان‌های امام علی(ع) از اهداف اجرا این رزمایش هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه طی ماه‌های اخیر رزمایش‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای در سطح ملی توسط نیروهای مسلح اجرا شد كه اقتدار ایران اسلامی به خوبی به رخ دشمنان كشیده شد و ثابت شد كه دشمن در جایگاهی نیست كه بتواند این نظام را تهدید كند، گفت: هر زمان كه دشمنان حرف از تهدید می‌زنند این نظام آمادگی دارد تا در همه عرصه‌ها قدرت و توان خود را به نمایش بگذارد.

وی با یادآوری اینكه رزمایش‌های مختلف اقتدار در زمین، دریا و هوا توسط نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش به خوبی اجرا شده است، گفت: نتیجه این رزمایش‌ها آن بود كه دشمن با همه قلدری و تهدیدهایی كه می‌كرد مرتب پیام ترس را می‌فرستاد و این نشان داد دشمن در جایگاهی نیست كه بتواند نظام اسلامی را تهدید كند.

بوعلی تأكید كرد: قطعاً هدف بعدی ما ایجاد امنیت پایدار و تمرین طرح‌های امنیتی مصوب است یعنی همه آحاد بسیجیان سراسر استان در این رزمایش‌ها شركت می‌كنند تا هم تمرینی برای خودشان باشد هم ثابت كنند كه در تمام نقاط استان فارس حضوری مقتدرانه برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دارند.

وی رفع معایب و نواقص و تقویت نقاط قوت و ارتقای سطح هم‌افزایی، توان و هماهنگی بین رده‌های سپاه و سایر ارگان‌ها و رده‌های اداری و پشتیبانی را از دیگر از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: در مدت گذشته هم اجرای رزمایش خودحفاظتی برای ادارات و كارخانجات داشتیم و هماهنگی در صحنه عمل بین سپاه، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی بنابراین یکی از اهداف ما ایجاد هماهنگی با همه نیروهای مسلح در استان فارس است.

فرمانده سپاه فجر هدف آخر این رزمایش را نمایش اقتدار پایگاه‌های مقاومت بسیج اعلام كرد و گفت: بناست این آمادگی و نمایش اقتدار انجام شود تا و دشمن شاهد باشد که سرتاسر این کشور این جوانان عزیز و پرشور آماده هستند تا از انقلاب اسلامی و کشورشان و حریم اسلامی دفاع کنند.

بوعلی با تأكید بر اینكه قطعاً برای دشمن اجرای این رزمایش یک ناامیدی است و برای همه دوستداران اسلام و انقلاب اسلامی باعث امید و نشاط خواهد شد، گفت: جدای از تمرین‌های آمادگی رزم و هماهنگی‌هایی كه در صحنه عملیات و اجرای رزمایش خواهیم داشت محور اصلی ما ایجاد روحیه امید در مردم و ارائه خدمات محرومیت‌زدایی است و این مشی و مسیری است که سپاه با افتخار آن را طی کرده و پشت سرگذاشته و هم‌اکنون هم در حال اجرای آن است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه در این رزمایش به‌مناسبت ایام مباركه دهه فجر محرومیت‌زدایی به‌صورت گسترده و وسیع با محوریت پایگاه‌های مقاومت انجام خواهد شد، از تداوم كمك‌های مؤمنانه طی این ایام خبر داد و گفت: به یاری خدا بیش از 50 هزار بسته معیشتی را در ایام‌الله دهه فجر میان نیازمندان استان فارس با محوریت گردان‌های بسیج توزیع خواهیم كرد.

تداوم اجرای نذر رهایی به‌منظور آزادسازی بیش از 100 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان، اجرای طرح توكاد به‌منظور تأمین وسایل كمك آموزشی دانش‌آموزان نیازمند از دیگر برنامه‌هایی بود كه بوعلی از آنان به‌عنوان برنامه‌های دهه فجر نام برد و گفت: از سالروز شهادت سردار سلیمانی بیش از 160 زندانی جرائم غیرعمد را در قالب طرح نذر رهایی آزاد كردیم و همچنین وسایل كمك آموزشی بیش از 10 هزار دانش‌آموز نیازمند را تأمین كند و امیدواریم بتوانیم در ایام دهه فجر هم چندین هزار دانش‌آموز نیازمند استان را صاحب این وسایل كنیم.

وی با بیان اینكه یكی دیگر از برنامه‌های ما طی این ایام توزیع جهیزیه میان زوج‌های جوان است، گفت: تاكنون بیش از 5 هزار جهیزیه را اهدا كردیم و در این مرحله هم صدها جهیزیه را توزیع خواهیم كرد.

بوعلی با یادآوری اینكه كمك به نیازمندان بخشی به‌صورت نقدی و بخشی به‌صورت توزیع غذاهای گرم و بسته‌بندی شده توسط هیئات مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام می‌شود، گفت: هچنین امروز هم رژه موتوری در سراسر استان فارس اجرا كردیم و در روز 22 بهمن هم این رژه را به‌صورت وسیع‌تری انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان با بیان اینكه راهپیمایی امسال 22 بهمن به‌صورت سواره است كه آخرین مرحله اجرای رزمایش «الی بیت‌المقدس 10» خواهد بود،‌ با رمز «یا زهرا(س)» رزمایش مذكور را آغاز كرد.

محمدرضا رجبی، معاون عملیات سپاه فجر هم در این مراسم با بیان اینكه رزمایش مذكور به‌مدت 11 روز در تمام نقاط استان اجرا می‌شود، گفت: شعار اصلی این رزمایش «ما پای كار انقلاب ایستاده‌ایم» انتخاب شده است.

وی افزود: همان‌گونه که بسیجیان سلحشور و پاسداران غیور سپاه فجر از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند در این رزمایش هم به دوست و دشمن اعلام و اثبات خواهند کرد که کماکان پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.

رجبی با ذكر این نكته كه این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش‌های اقتدار زمینی هوایی و دریایی ارتش و سپاه است كه در دهه فجر اجرا می‌شود، گفت: تمرین چرخه‌ها و فرآیندهای فرماندهی و کنترل، اشرافیت اطلاعاتی، طرح‌های عملیاتی از پیش تعیین شده، تمرین پاسگاه‌های فرماندهی، تمرین اصول پدافند، تمرین حفاظت از مناطق حساس و مهم، تمرین اجرای گشت‌های پشتیبان حوزه‌های مقاومت، تمرین گشت‌های اطلاعاتی، تورهای ایست و بازرسی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه و سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی، نمایش اقتدار و رزمایش فاوا، تمرین برقراری ارتباط امن از تمرین‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده و غیره از جمله برنامه‌های اجرا شده در این رزمایش خواهند بود.

انتهای پیام
captcha