شکل‌گیری انقلاب اسلامی در انحصار گروه خاصی نیست
کد خبر: 3950791
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا:

شکل‌گیری انقلاب اسلامی در انحصار گروه خاصی نیست

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران کاملاً مردمی بوده و آحاد مردم در پیروزی و شکل‌گیری آن نقش داشتند. بنابراین، کسی و یا گروه خاصی نمی‌توانند این شکل‌گیری را در انحصار خود بداند.

شکل‌گیری انقلاب اسلامی در انحصار گروه خاصی نیستعلی‌اکبر عروتی موفق، معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران کاملاً مردمی بوده و آحاد مردم در پیروزی و شکل‌گیری آن نقش داشتند. بنابراین، کسی و یا گروه خاصی نمی‌توانند این شکل‌گیری را در انحصار خود بداند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: عموم مردم ایران از خانم تا آقا، از روستایی تا عشایری و شهری همگی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پس از آن نیز در حفظ و حراست از دستاوردهای آن نقش داشتند، امیدوارم همه مسئولان قدرشناس این مردم فهیم باشند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران جزء نادر انقلاب‌هایی در دنیاست که در کمتر از یک و نیم سال با کمترین هزینه‌ها و کمترین آسیب‌ها با رهبری حکیمانه و با امدادهای غیبی به پیروزی رسیده است.

عروتی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی، گفت: نظام آموزش عالی در مقاطع مختلف از جهت کمی و کیفی رشد قابل‌ توجهی داشته است؛ در زمان قبل از انقلاب رشته‌های تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها نبود اما به برکت انقلاب اکنون شاهد رویش‌های گسترده در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: در حوزه خدمات‌رسانی بسیاری از شهرها و روستاها از خدمات گاز و برق بی‌بهره بودند که اکنون فقط تعداد محدودی از روستاها از این خدمات بهره‌مند نیستند.

عروتی به حمایت از محرومان از طریق نهادهای برآمده از انقلاب اشاره کرد و گفت: حتی برخی از کشورهای محروم منطقه نیز از حمایت‌های این نهادها بی‌بهره نیستند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در حال حاضر نیز در عرصه فرهنگی همه‌ ساله شاهد چاپ هزاران عنوان کتاب با موضوعات مختلف هستیم که با دوران طاغوت قابل‌ مقایسه نیست.

عروتی بیان کرد: در اوایل جنگ به‌اندازه‌ای مصرف‌کننده بودیم که حتی تهیه سیم‌خاردار از طریق واردات انجام می‌شد، اما اکنون شاهد پیشرفت‌های ارزشمندی در صنایع دفاعی، موشکی و پهپادی هستیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: هویت‌یابی کشور ایران با شکل‌گیری انقلاب اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب است. با شکل‌گیری این انقلاب هم هویت ایران و هم ارزش و جایگاه مسلمان بودنمان را حفظ کردیم و هم روحیه استکبارستیزی را در خود تقویت کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی حوزه‌ها رشد مطلوب و درخور شایسته مردم حاصل نشده است، یادآور شد: در حوزه اقتصادی باید بازنگری اساسی در این زمینه داشته باشیم و آسیب‌شناسی کنیم تا رفاه درخور و شایسته مردم را بتوانیم ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha