مادران قرآنی ساوه در دهه‌ فجر تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3950611
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

مادران قرآنی ساوه در دهه‌ فجر تجلیل می‌شوند

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تجلیل از مادران قرآنی، برگزاری نشست‌های روشنگری و ترویج سبک زندگی اسلامی را بخشی از برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر دانست و گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب بر ما واجب است که از ظرفیت‌های در اختیار نهایت استفاده را بریم.

سرهنگ حجت‌‌الله دستجانی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساوه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه این نهاد برنامه‌های خود در ایام‌الله دهه‌ فجر را در فضای حقیقی و مجازی دنبال می‌کند، اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی همچون صنعت نظامی، علمی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و برای تحقق این مهم کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امتداد دامنه انقلاب اسلامی در حوزه‌های بین‌المللی قطعاً ادامه دارد، آزاد زیستن حق تمام مظلومان عالم است و ایران به دلیل داشتن حاکمیت اسلامی قادر است تجربیات چهل ساله خود را در اختیار مردم دیگر کشورها قرار دهد. کشورهایی که برای انقلاب تابستان داغ و زمستان گرم را دنبال می‌کردند، امروز جایگاهی در نظام سیاسی امریکا ندارند. امریکا و نظام سرمایه‌داری غرب به فرمایش رهبر دچار افول شده است و شواهد آن نیز در انتخابات اخیر این کشور کاملاً مشهود است.

دستجانی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب در سایه وحدت و اطاعت از رهبری محقق می‌شود، اضافه کرد: تلاش بدخواهان و کسانی که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را دارند ناکام مانده و اکنون فقط در حد یک آرزو به این مسئله نگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: تبیین گام دوم انقلاب از دیگر سرفصل‌های مهم و مورد تأکید است. برای تحقق این مهم بر ما واجب است که از ظرفیت‌های در اختیار نهایت استفاده را ببریم. با سه عنصر خودسازی، جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی می‌توان به اهداف رسید. همچنین توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، فرزندآوری، ازدواج آسان و کاهش طلاق و آسیب اجتماعی از تأکیدات رهبری است که باید به آن پرداخته شود.

دستجانی به اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در ساوه و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی به عنوان مدل موفق در دنیا قابل ارائه است و امید است بتوانیم از این ظرفیت و نیروهای خدوم بسیج تقدیر کنیم.

وی با بیان ان مطلب که مراسم راهپیمایی 22 بهمن دهه‌ فجر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در فضای مجازی با عنوان سواد رسانه‌ای و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه از حیات خود و همچنین فراهم کردن بسترهای مجازی برای مشارکت مردم در آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن، رژه ترکیبی خودرویی و موتوری، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اجرای برنامه «هر پایگاه یک فرصت خدمت» از اقدامات بسیج برای مناسبت ایام دهه فجر امسال در شهرستان ساوه است.

دستجانی از برگزاری برنامه‌هایی همچون نهضت روشنگری، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، مسابقه کتابخوانی، میزخدمت، تجلیل از مادران قرآنی و نشست‌ بررسی آسیب‌های اجتماعی به عنوان دیگر برنامه‌های دهه‌ فجر نام برد.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات ساخت ۲ واحد مسکن محرومان از سوی نیروهای بسیج، برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس و فعال شدن گشت‌‌های رضویون و ایست و بازرسی بسیج برای ایجاد امنیت پایدار در محلات شهری از دیگر برنامه‌های در دستور کار است. همچنین با توجه به تقارن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) با دهه‌ فجر ویژه‌برنامه‌ای نیز برای این روز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha