نمادهای ایثارگری باید نظیف و هنرمندانه طراحی شود
کد خبر: 3949489
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

نمادهای ایثارگری باید نظیف و هنرمندانه طراحی شود

استاندار کرمان با متذکر شدن این مطلب که تببین ایثار و شهادت با برنامه فرمالیته محقق نمی‌شود؛ گفت: نمادهای ایثارگری باید نظیف و هنرمندانه طراحی شود و برازنده و زیبا باشد و اگر در اداره‌ای چنین نبود با فرمانداران و شهرداران برخورد خواهم کرد زیرا شهدا قهرمانان ملی ما هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان؛ علی زینی‌وند، استاندار کرمان، امروز، پنجم بهمن‌ماه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: اعضاء باید متوجه شأن این جلسه باشند که این نشست برای تصمیم‌گیری راهبردی و سیاست‌گذاری است نه طرح مسائلی که پیش از این روی آن کار نشده است.

وی با اشاره به جایگاه شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: کارهای راهبردی درباره ایثارگران و نیز ترویج مکتب شهید سلیمانی باید بخشی از جلسه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد و هرگونه کار در حوزه ایثارگری را به مکتب شهید سلیمانی پیوند بزنیم.

استاندار کرمان با تأکید برآنکه روح مردمی فرهنگ ایثار و شهادت نباید در تار و پود این جلسات اداری کمرنگ شود، بیان کرد: بدون شناخت مخاطب نباید تولید المان و گفتمان کرد زیرا ممکن است باعث سایش روحی شود. المان‌سازی باید مبتنی بر مؤلفه‌های انقلاب اسلامی و ذائقه نسل جوان باشد و همین جا از المان سازی‌های انجام شده درباره شهید سلیمانی تشکر می‌کنم که کار علمی روی آنها صورت گرفته است.

وی با متذکر شدن این مطلب که تببین ایثار و شهادت با برنامه فرمالیته محقق نمی‌شود؛ اعلام کرد: نمادهای ایثارگری باید نظیف و هنرمندانه طراحی شود و برازنده و زیبا باشد و اگر در اداره‌ای چنین نبود با فرمانداران و شهرداران برخورد خواهد شد زیرا شهدا قهرمانان ملی ما هستند.

زینی‌وند اظهار کرد: دشمن با بمباران شدید ضدهویتی تبلیغات خود را حتی در دل فرزندان شهدا نیز تزریق می‌کند و اگر نجنبید اوضاع به هم می‌ریزد و حرف‌های ما برای نسل جوان شوخی می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بانوان ایثارگر و شهیده در آینده نزدیک، تصریح کرد: با وجود آنکه کارهای بسیاری برای فرهنگ ایثار و شهادت شده اما به طور مستقل به تبیین شأن و جایگاه زنان در جنگ حتی زنان این استان، پرداخته نشده و بلکه اجحاف هم شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: با برگزاری نخستین دوره هفته مقاومت در استان کرمان به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی ساختاری برای سال‌های آتی شکل گرفته، بنابراین برنامه‌هایی که برای سال آینده ریخته می‌شود باید در خارج از هفته مقاومت باشد زیرا این هفته خود چهارچوب مشخصی دارد.

 

انتهای پیام
captcha