احیای بعد فرهنگی و معنوی بنا‌های تاریخی اردبیل یک اولویت است
کد خبر: 3949470
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

احیای بعد فرهنگی و معنوی بنا‌های تاریخی اردبیل یک اولویت است

شهردار اردبیل گفت: احیای بعد فرهنگی و معنوی بنا‌ها و بافت‌های تاریخی استان، با توجه به سابقه تاریخی آن یک اولویت اساسی و مهم است.

احیای بعد فرهنگی و معنوی بنا‌های تاریخی اردبیل یک اولویت استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل، پنجم بهمن‌ماه، گفت: احیای بعد فرهنگی و معنوی بنا‌ها و بافت‌های تاریخی استان، با توجه به سابقه تاریخی آن یک اولویت اساسی و مهم است و در راستای و باید برنامه ریزی شود چرا که این امر در حال حاضر به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مطرح شده و باید با اهمیت به این مسئله به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران از مناطق حاشیه شهر اردبیل قرار شد تا در چهار محله هدف برای هر یک از پروژه‌های سرای محله و احداث پارک محله‌ای ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تاپایان سال تزریق شود.

لطف‌اللهیان، با بیان اینکه این پروژه‌های عمرانی و خدماتی در محلات گلمغان، میر اشرف، ملایوسف و ایران آباد اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود، افزود: در این محلات احداث پروژه‌های عمرانی و خدماتی در قالب بازآفرینی شهری آغاز شده و در سال آینده به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار اردبیل به بازدید معاون وزیر راه شهرسازی از پروژه باز آفرینی بازار تاریخی و سنتی اردبیل اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه در فاز اول قرار است شرکت بازآفرینی شهری مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت کند تا در کنار کمک سازمان میراث فرهنگی و اعتبارات استانی این بازسازی شکل منسجم گیرد.

وی بیان کرد: مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری از سرای پنبه فروشان، وکیل، امام جمعه، زنجیر‌لر و دمیرچی بازدید کرده و قول مساعد برای بازسازی این بنا‌های تاریخی و فرسوده بازار اردبیل را داد.

لطف‌اللهیان، به درخواست تامین قیر از معاون وزیر راه اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای آسفالت معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر اردبیل قیر مورد نیاز تا پایان سال اختصاص یابد تا در فصل کاری آینده عملیات آسفالت‌ریزی به انجام برسد.

انتهای پیام
captcha