دهه فجر؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3948670
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد:

دهه فجر؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای تکریم آیات الهی و ترویج آموزه‌های قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه است.

ارسالی/// دهه فجر؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، 30 دی‌ماه درگفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: هماهنگی در راستای برگزاری برنامه‌های قرآنی به‌ویژه در ایام‌الله دهه فجر موجب بالا رفتن سطح کیفی برنامه‌های قرآنی می‌شود، لذا لازم است تا نهادهای اجرایی با همکاری تبلیغات اسلامی البرز در برگزاری مراسم این ایام بکوشند تا شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر محافل قرآنی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن‌ کریم، دین خدا، پیام عاشورا و اهل بیت(ع) است، افزود: اگر امروز به استقلال و آزادی دست پیدا کردیم نباید فراموش کنیم که این هدف مهم از چه جایگاهی الهام گرفته و پیام آن چیست؟ امروز همه می‌دانند که اسلام، دین آزادی‌خواهی است و قرآن با ارائه برنامه جامع ما را همواره به‌سوی این نهضت هدایت می‌کند و ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای تکریم آیات الهی و ترویج آن در بین اقشار مختلف جامعه است.

این مسئول بر ضرورت همراه‌سازی قرآن‌ کریم در زندگی، تأکید کرد و گفت: قرآن هدایتگر و روشنگر افکار تاریک ذهن بشر است و نه تنها در ایام دهه فجر بلکه در تمام زندگی باید سرلوحه و دستور کار انسان باشد.

ولائی‌برحق با اشاره به اینکه بدون شک اجرای برنامه‌های قرآن نه تنها ترویج دین اسلام را به همراه دارد بلکه سبب آشنایی نسل جدید با آموزه‌های قرآنی می‌شود، گفت: نباید فراموش کنیم که دشمن همواره در کمین است تا به اسلام ضربه وارد کند و هرچه ما به سلاح ایمان و تقوا و قرآن بیشتر مجهز باشیم دشمن را از رسیدن به هدف شوم خود ناامید خواهیم کرد.

وی در پایان برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف اعم از حفظ، قرائت، اذان و آشنایی با تاریخ انقلاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی، برگزاری مسابقه‌ از وصیت نامه امام خمینی(ره) و مناسب‌سازی فضای تبلیغاتی استان را از اهم برنامه های تبلیغات اسلامی البرز در ایام دهه فجر برشمرد و گفت: تمامی برنامه‌های دهه فجر امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha