مکتب شهید سلیمانی نشئت گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3943926
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

مکتب شهید سلیمانی نشئت گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا گفت: شهید سلیمانی اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ را به خوبی پیاده کرد و از مکاتب اهل بیت(ع) این مکتب را دریافت کرد و صاحب مکتب شد.

مکتب شهید سلیمانی نشئت گرفته از مکتب اهل بیت(ع) استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام پیغمبری، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی سازمان اتکا در نشست تخصصی «تشریح مکتب حاج قاسم سلیمانی» که  امروز هشتم دی‌ماه به مناسبت اولین سالگرد شهادت در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: فردا نهم دی روز میثاق با ولایت، روز تاریخی و فراموش‌نشدنی برای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه روز نهم دی با عنوان روز بصیرت نامگذاری شده است، افزود: بصیرت علاج همه دردها در امور اجتماعی، فردی، اداری و سایر ابعاد زندگی است و سر سلسله همه چیز در ادای تکلیف و وظیفه است، به این دلیل این واژه مقدس مورد تأکید و سفارش است.

پیغمبری ابراز کرد: بی‌بصیرتی خسارت‌های غیرقابل جبرانی از صدر اسلام تاکنون به اسلام و مسلمان وارد کرده است. حال چه کنیم تا به وظیفه خود آشنا شده و به درستی عمل کنیم. بصیرت مؤثر و مهم است، رهبری هم در این باره تأکید و بسیار اصرار دارند.

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا با بیان اینکه قرآن کریم نیز به داشتن بصیرت تأکید فراوان کرده است، ادامه داد: این موضوع مطرح است که چه کنیم که بصیرت داشته باشیم. برای رسیدن به بصیرت چهار راه بیان شده است که یکی از این راه‌ها توبه و برگشت به سمت خداوند تبارک و تعالی است.

وی گفت: آنان که به جایی رسیده‌اند با خدای خود بسیار ارتباط برقرار کرده‌اند، البته توبه باید به موقع باشد که در این میان افرادی بودند که در موقع توبه نکرده و راه را نشناختند و پس از متحمل خسارت متوجه شدند که با امام زمان خود حرکت نکرده بودند.

پیغمبری اظهار کرد: بعضی حتی توبه هم نکردند. این افراد به قدری کم‌توفیق و بی‌توفیق شدند که مجال توبه کردن را نیز پیدا نکردند. در سال 88 افرادی بودند که وارد آن گود شدند و با  ایجاد حوادث و توجه نکردن به ارشادات رهبری، بی‌بصیرت شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا، افزود: دومین راه بصیر شدن ذکر خداست. آدم اگر کاری می‌کند برای خدا و در راه خدا بکند. توکل به خدا انسان را بصیر می‌کند. خردمندی یکی از راه‌های تحصیل بصیرت است و خردمند راه را از چاه تشخیص می‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که در سایه جهالت مردم، منحرفان و دشمنان سر سخت اسلام چه توطئه‌هایی می‌کنند، بنابراین انسان با رفتار عاقلانه، هدایت را از ظلالت تشخیص دهد. امروز برخی تروریست‌ها را شهید قلمداد می‌کنند و آنان را که برای نجات مظلومان بدون هیچ ادعایی به شهادت رسیدند متهم کرده و یا نامی از آنان به زبان نمی‌آورند که با عقل، شناخت و خردمندی  راه درست از نادرست مشخص می‌شود.

پیغمبری بیان کرد: به فرموده قرآن کریم بدترین افراد کسانی هستند که اهل تفکر نیستند. ارتباط و تقرب به خدا افراد را بصیر می‌کند و نتیجه بصیرت معرفت، شناخت، علم، آگاهی و شناخت پیرامون زندگی است؛ همان چیزهایی که امروز محتاج آن هستیم.

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا، ابراز کرد: شهید سلیمانی عالم به زمان و عالم به تکلیف بود و پیرامون زندگی و ولی‌فقیه خود را به خوبی می‌شناخت چون با خدا، در راه خدا و برای خدا بود و بصیرت داشت. یکی از عمده‌ترین وظایف انسان با بصیرت شناخت ولی زمان است. حاج قاسم ولی زمان را شناخت و اطاعت کرد. انسان با بصیرت تکلیف لازم و الویت دار را انجام می‌دهد.

پیغمبری تصریح کرد: شهید فخری‌زاده بصیر بود و بر اساس نیاز جامعه تحقیق می‌کرد. وی آگاه و با شناخت و بدون هیچ ادعایی قدم در بحران‌های جامعه گذاشت. دشمنان او را شناختند، اما مردم جامعه تا شهادت او را نشناختند.

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا، ابراز کرد: دشمنان پیگیر هستند و افراد با بصیرت در نظام اسلامی ما را شناسایی و مورد هدف قرار می‌دهند، زیرا آنان را قدرتی برای برهم ریختن نقشه های شوم خود می‌دانند. خوشبختانه در سنگر دفاع، علم، تحقیق و پژوهش با وجود افراد بصیر و مجاهدان در راه خدا و دانشمندان بی‌ادعا بی‌نیاز هستیم. انسان بصیر بر اساس وظیفه قدم بر می‌دارد و وظیفه را فدای حزب و جناح نمی‌کند، اما وظیفه فرد بصیر چیست؟ «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ»، اگر انسان به این جایگاه رسید و از این مکتب درس گرفت آنگاه صاحب مکتب می‌شود.

پیغمبری اظهار کرد: شهید سلیمانی از مکتب اسلام، مکتب رسول خدا، مکتب امیرالمومنین(ع) و از مکتب حَضرت زهرا (س)  خوب درس گرفت. مکتب امام حسین(ع) سرلوحه زندگی حاج قاسم بود و ایشان در عمل معنای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» را پیاده کرد. شهید سلیمانی اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ را به خوبی پیاده کرد و از مکاتب اهل بیت(ع) این مکتب را دریافت کرد و صاحب مکتب شد.

رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتکا، اضافه کرد: شهید سلیمانی درس عزت، شرافت، استقامت داد و به جایی رسید که در جهان محور شد. حاج قاسم با خدا معامله کرد و خدا هم او را محبوب قلوب کرد. هر جا بروید یاد و نام حاج قاسم آنجاست.

وی در پایان افزود: شهید فخری‌زاده عالم و دانشمند بود و در حوزه پژوهش بر اساس نیاز مردم جامعه حرکت می‌کرد که این نیز در سایه شناخت و معرفت بود. مؤمن به سه چیز نیازمند است که یکی از آنها توفیق است. حضور در جبهه اسلام و قلم زدن برای مکتب اسلام توفیق می‌خواهد. وظیفه ما در برابر شهدای مکتب این است که با تحریف وقایع تاریخی مقابله کنیم.

انتهای پیام
captcha