تشکیل ۱۵ پایگاه اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر مریوان
کد خبر: 3941856
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

تشکیل ۱۵ پایگاه اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر مریوان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان از تشکیل ۱۵ پایگاه اجتماعی به همت اداره تبلیغات اسلامی در محلات آسیب‌پذیر مریوان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 6 پایگاه اجتماعی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد حمایت قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان، دیروز، 28 آذر در نشست با روحانیون پایگاه‌های اجتماعی مریوان، با اشاره به رشد نامتعارف حاشیه‌نشینی در این شهرستان و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن اظهار کرد: قریب به یک دهه از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به حاشیه شهر مریوان می‌گذرد و متأسفانه از آنجایی که این مهاجرت بدون توجه به آمایش سرزمینی و تأمین زیرساخت‌ها انجام گرفته است، مشکلات معیشتی و فرهنگی زیادی را برای مردم این محلات به دنبال داشته است.

وی از راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی اداره تبلیغات اسلامی با کمک شورای اجتماعی وزارت کشور در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون در ۱۵ محله آسیب‌پذیر این شهرستان پایگاه‌های اجتماعی تشکیل شده است که از این تعداد شش محله در شهرستان مریوان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان بیان کرد: با برنامه‌ریزی علمی اداره تبلیغات اسلامی و برگزاری جلسات مشاوره و کارگاه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی با استفاده از اساتید توانمند اقدامات مؤثری در حال انجام است.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان نیز در ادامه این نشست، اصلی‌ترین چالش پیش‌روی جوامع در حال توسعه را آسیب‌های اجتماعی ذکر و اظهار کرد: میزان خشونت، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در تناقض با ارزش و آرمان‌های جامعه اسلامی است و امروز همه اقشار جامعه به ویژه روحانیون موظف به کنترل و کاهش عواقب و آثار این معضلات اجتماعی در جامعه هستند که این مهم با همراهی تمام دستگاه‌های متولی، مردم و رسانه‌ها انجام‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه نهاد خانواده‌ها را از هم می پاشد، افزود: وقتی خانواده‌ها با یکی از آسیب‌های اجتماعی مواجه شدند، سایر آسیب‌ها نیز گریبانگیر خانواده می‌شود.

امام جمعه مریوان اعلام کرد: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و مردم به ارزش‌ها و احکام اسلامی در این جامعه اعتقاد دارند و اگر بخواهیم در ایران کار موفقی انجام دهیم، باید رویکرد اسلامی داشته باشیم.

ماموستا شیرزادی بر همفکری و فعالیت و تلاش هر چه بیشتر روحانیون در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محلات آسیب‌پذیر مریوان تأکید کرد و یادآور شد: در چنین نشست‌هایی باید به دنبال شناسایی و ارائه راه حل‌های مواجه با آسیب‌های اجتماعی از منظر دین باشیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان هر یک از روحانیون به بیان پیشنهادات خود در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای آشتی دادن جوانان با مسجد و جذب نوجوانان به فعالیت‌های دینی پرداختند.

انتهای پیام
captcha