جامعه‌محوری راهکار دولت در مقابله با اعتیاد است
کد خبر: 3941698
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

جامعه‌محوری راهکار دولت در مقابله با اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، گفت: جامعه‌محوری، راهکار دولت در مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

جامعه‌محوری راهکار دولت در مقابله با اعتیاد استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، ۲۷ آذرماه، از اجرای طرح‌های پیشگیری و کاهش اعتیاد در اردبیل خبر داد و گفت: طرح مصون‌سازی کودکان از خطرات اعتیاد با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و به همت بهزیستی در تمامی مهد کودک‌ها اجرا می‌شود.

وی فعالیت پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی اردبیل را یادآور شد و گفت: شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی، شهری، اجتماعی و اقتصادی محله‌ها از مهمترین اولویت‌های فعالیت‌های پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی است.

ستاری اظهار کرد: این پایگاه‌ها در مناطق حاشیه شهر‌ها ایجاد می‌شود تا با استفاده از این ظرفیت، زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و پیشگیری از اعتیاد و دیگر اسیب‌های اجتماعی در این مناطق فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، بیان کرد: شناسایی آسیب‌های فرهنگی، شهری، اجتماعی و اقتصادی محله و مراجعه خانه به خانه برای اطلاع از آسیب‌های خانواده، اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حمایت طلبی از خانواده، شیوه‌های تربیتی و پیشگیری از اولویت برنامه‌های این پایگاه‌ها است.

وی افزود: در حوزه‌های پیشگیری، توانمندسازی، اشتغال و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه نقش رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگساز بسیار مهم است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که اعتیاد در رأس آسیب‌ها است، زیرا اعتیاد هم خود آسیب است و هم منشا آسیب‌های دیگر است، رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگسازی، ستاد را در مبارزه یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، گفت: جامعه‌محوری، راهکار دولت در مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

انتهای پیام
captcha