اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۵۳۱ مدرسه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3940747
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۵۳۱ مدرسه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون، ۵۳۱ مدرسه در استان کانون اجرای طرح «یاریگران زندگی» را تشکیل داده‌اند.

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اهمیت اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، ۶۰ درصد مدارس استان مجری این طرح هستند.

وی درباره ماهيت اين طرح، تصريح كرد: این طرح با هدف ظرفیت‌سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری در حال اجراست.

قائدامینی ادامه کرد: طرح یاریگران زندگی در سال تحصیل جدید در یک‌هزار و ۲۰۰ مدرسه استان اجرایی می‌شود؛ در این طرح با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری دانش‌آموزان محله و توانمندسازی آن‌ها در زمینه پیشگیری اعتیاد و رفت‌ و آمدهای پرخطر زمینه‌ای فراهم می‌شود تا با همراهی دانش‌آموزان، اولیا، مربیان مدرسه و ذینفعان محلی رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان طراحی، حمایت و مستندسازی شود.

قائدامینی گفت: افزایش نرخ پوشش طرح، ارتقای کیفیت برنامه هویت‌بخشی و شبکه‌سازی این طرح، حمایت‌جویی و اجرا و مستندسازی، از پروژه‌های این طرح است که در هر سه مقطع تحصیلی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد مدارس استان اشاره کرد و افزود: این کانون با عضویت مدیر مدرسه، معاون پروشی، دانش‌آموزان، نماینده دبیران و انجمن اولیا و مربیان و اعضای تشکل‌های دانش‌آموزان شکل گرفته که بر این اساس، از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون، ۵۳۱ مدرسه در استان کانون اجرای طرح یاریگران زندگی را تشکیل داده‌اند.

قائدامینی به فعال ساختن نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و مشاوره همتایان در بین دانش‌آموزان، همسالان و همتایان اشاره کرد و تأکید کرد: اجرای طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) نیز در دست اجراست.

انتهای پیام
captcha