سهم بالای مواد مخدر بر توسعه جرایم
کد خبر: 3940061
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

سهم بالای مواد مخدر بر توسعه جرایم

استاندار مرکزی گفت: متأسفانه سهم موارد مخدر در جرایمی نظیر طلاق، فحشا، سرقت، قتل و افزایش تعداد زندانیان همچنان بالاست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 19 آذر ماه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: متأسفانه سهم موارد مخدر در جرایمی نظیر طلاق، فحشا، سرقت، قتل و افزایش تعداد زندانیان همچنان بالاست، از این رو برای کاهش میزان مصرف موادمخدر باید بر تلاش خود بیافزایم.

وی تصریح کرد: برای کاهش آسیب اجتماعی باید اراده‌ای ملی داشت. بدون تردید با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کاهش این آسیب اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد. در سال جاری با وجود شرایط کرونا، تلاش نهادهای مؤثر در کاهش مصرف مواد مخدر، قابل توجه بوده و با کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر ۱۲ درصد افزایش کشفیات رقم خورده است ولی متأسفانه در کنار آن، افزایش مصرف نیز رقم خورده است.

آقازاده اظهار کرد: به فعالیت هرچه بیشتر انجمن NA در استان اعتقاد دارم، اما متاسفانه با شیوع کرونا بویژه در تابستان شاهد کاهش فعالیت این انجمن بودیم. بی‌تردید فعالیت این انجمن می‌تواند به کاهش مصرف مواد مخدر کمک کند و می‌توان با رعایت موارد بهداشتی زمینه برگزاری جلسات این انجمن را فراهم کرد، تعطیلی فعالیت این انجمن می‌تواند مشکلاتی برای معتادان، بهبودیافتگان، خانواده معتادان و نیروی انتظامی ایجاد کند. فرمانداران به عنوان مسئول شهرستان باید فضای لازم برای جلسات این انجمن را در اختیار قرار دهند.

ملک‌حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم در این جلسه هم از راه‌اندازی گرمخانه اراک ویژه اسکان معتادان خبر داد و گفت: شهرداری وظیفه مدیریت این مجموعه را برعهده دارد. اما باید مدیریت به فردی از بدنه افراد بهبودیافته سپرده شود تا بتوان افراد بیشتری را برای اسکان در این گرمخانه جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پیشنهاد مدیریت گرمخانه به سمن‌ها یا نهادهای غیردولتی داده شد، اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم و امیدواریم ظرف چند روز آینده مدیریت غیردولتی برای این مجموعه انتخاب شود، به تشریح اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت و اضافه کرد: مبنای این طرح محله محور است و مقرر شد که کار به کمک کلانتری‌های محلات انجام شود. در مرحله چهارم این طرح در اراک ۷۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ساماندهی شدند.

ملک‌حسینی بیان کرد: فعالیت مراکز جهت شناسایی و کمک به درمان بیماری‌های خاص معتادان، فعالیت مرکز غربالگری در طرح جمع آوری معتادان و انجام تست ابتلا به کرونا از معتادان از دیگر اقدامات در حال انجام است. دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به دنبال افزایش ظرفیت مرکز تبصره دو است که تاکنون این کار به دلیل عدم تأمین منابع مالی به انجام نرسیده است و هفته آتی در کمیته درمان کشوری مطرح می‌شود.

انتهای پیام
captcha