تقدیم هزاران شهید و جانباز در مبارزه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با مواد مخدر
کد خبر: 3935581
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
آیت‌الله علی معلمی بیان کرد:

تقدیم هزاران شهید و جانباز در مبارزه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با مواد مخدر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با مواد مخدر و تقدیم هزاران شهید و جانباز در این حوزه، بیان کرد: با وجود به‌کارگیری شیوه‌های مختلف متأسفانه هر ساله هم آمار کشفیات و هم آمار افراد معتاد و آلوده افزایش می‌یابد.

تقدیم هزاران شهید و جانباز در مبارزه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با مواد مخدربه گزارش  ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، 26 آبان‌ماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خواستار عزم ملی و همگانی برای مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها، مفاسد و خطرات مواد مخدر را تبیین کنند.

وی با اشاره به مبارزه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با مواد مخدر و تقدیم هزاران شهید و جانباز در این حوزه، افزود: با وجود به‌کارگیری شیوه‌های مختلف متأسفانه هر ساله هم آمار کشفیات و هم آمار افراد معتاد و آلوده افزایش می‌یابد.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی رهنمود‌های مقام معظم رهبری را در حوزه ضرورت مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی نگرفته‌اند، تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید فراگیر و همگانی شود و آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت بهداشت، صداوسیما و رسانه‌ها همه با هم هماهنگ و همزمان با نیروی انتظامی عمل کنند.

وی بار دیگر بر اثرپذیری برنامه‌های صداوسیما تأکید کرد و  افزود: صداوسیما می‌بایست مفاسد اعتیاد و مواد مخدر را برای جامعه تبیین کند و ضرورت دارد تا مباحث مرتبط با مضرات و آسیب‌های مواد مخدر در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها آورده شود.

معلمی خواستار عزم جدی همه دستگاه‌ها برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر شد و گفت: مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و فراگیر می‌خواهد و در این حوزه باید یک موج و حرکت عمومی شکل بگیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پایه و اساس بسیاری از آسیب‌ها مواد مخدر است، افزود: خیلی از خانواده‌ها به‌دلیل مواد مخدر متلاشی شده‌اند و پایه بسیاری از سرقت‌ها و خشونت‌ها و قتل‌ها هم مواد مخدر است.

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: تولید مواد مخدر با وجود نیرو‌های آمریکایی در افغانستان ۵۰ برابر شده است و امروزه مبارزه با مواد مخدر امری مقدس و ارزشمند است و همه باید پای کار بیایند.

معلمی در پایان بر استفاده از ابزار رسانه و هنر برای ارتقای دانش اعتیاد و تبیین مضرات و خطرات مواد مخدر برای نسل جوان و نوجوان تأکید کرد.

احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ارائه کرد و گفت: متأسفانه مواد مخدر افراد فعال و سرباز جامعه را به سربار تبدیل می‌کند و ضرورت دارد تا تمامی ظرفیت‌ها در این حوزه فعال شود.

وی تأکید کرد: معضل مواد مخدر و اعتیاد به یک تهدید جدی برای سلامت و امنیت جامعه تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha