تشریح فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد خراسان رضوی
کد خبر: 3934771
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

تشریح فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی فعالیت‌های قرآنی 6 ماهه این نهاد را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد خراسان رضویحبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در تشریح فعالیت‌های قرآنی این نهاد اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی آموزش قرآن در مناطق هدف و برای خانواده‌های تحت پوشش به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح قرآنی آموزش روخوانی و روانخوانی برای 1456 نفر از افراد تحت پوشش که علاقمند به یادگیری در این دو رشته بودند برگزار شد.

آسوده عنوان کرد: برگزاری جشنواره قرآنی-هنری «باران وحی» با رویکرد قرآنی به منظور فراهم نمودن زمینه ارتباط گروه‌های مددجویان با قرآن، ارتقا عزت نفس، امید و شادابی و جاری شدن قرآن در زندگی و شناسایی استعدادهای قرآنی ادبی و هنری و معرفی این استعدادها به جامعه در رشته‌های قرائت، ترتیل، معارفی، ادبی و هنری در سه مرحله از دیگر فعالیت‌های این نهاد در حوزه ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از جشنواره 2157 نفر شرکت کردند که از این تعداد پس از رقابت 731نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی اضافه کرد: در مرحله استانی جشنواره قرآنی-هنری «باران وحی» نیز پس از رقابت 731 نفر راه یافته به این مرحله تعداد72 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

آسوده بیان کرد: آموزش مجازی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برای 1529نفر برگزار شد که از این تعداد در سطح عمومی 12نفر و در سطح تخصصی پنج نفر به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، برگزاری دوره مجازی اقتصاد در قرآن بود که برای 750 نفر از افراد تحت پوشش و علاقمند در این حوزه برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری آزمون تخصص قرآن کریم ویژه 130 نفر از حافظین در گروه های سنی متفاوت نیز در سال جاری برای مددجویان علاقمند از دیگر اقدامات این نهاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بود.

حضور بیش از 36 هزار مددجو در طرح فلاح

آسوده اظهار کرد: طرح فلاح از دیگر طرح‌های قرآنی کمیته امداد بود که این طرح یکی از برنامه‌های مستمر ما در زمینه خانواده است و چند سالی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) است و در سال جاری برای 36596نفر از افراد تحت پوشش و طی 1879جلسه در استان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات نیز توزیع و به اهتزاز درآمدن 789 پرچم با عنوان «ما ملت امام حسینیم» در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان بوده است.

انتهای پیام
captcha