13 آبان یادآور آرمان‌خواهی ملت ایران است
کد خبر: 3933071
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

13 آبان یادآور آرمان‌خواهی ملت ایران است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با تاکید براینکه ۱۳ آبان یادآور آرمان خواهی ملت ایران است، گفت: باید از رویدادهای آن درس ولایت‌مداری و مقاومت آموخت.

13 آبان یادآور آرمان‌خواهی ملت ایران است

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک میلاد نبی‌مکرم اسلام و امام جعفرصادق(ع) اظهارکرد: ۱۳ آبان نماد مقاومت ملت ایران در مقابل استکبارجهانی و تجلی بصیرت و دشمن‌شناسی است.
وی با اشاره به اینکه گرچه شیوع کرونا برگزاری راهپیمایی بزرگداشت ۱۳ آبان را لغو کرده است، یادآورشد: اما همچنان فریاد «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک عقیده جریان دارد.
قاسمی بیان کرد: ۱۳ آبان به عنوان نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی، تبلور و نماد استکبارستیزی ملت ایران است که وقایع این روز مهم و اثرگذار در ذهن‌ها حک و هرگز فراموش نمی‌شود.
این مسئول تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان، یادآورآرمان‌خواهی ملت ایران است که دراین روز تاریخی، یاران حضرت امام در راه مبارزه با طاغوت واستکبارجهانی، جان و خون خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
قاسمی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، بیانگر سه رویداد تاریخی بزرگ و مهم است، اضافه کرد: سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی که نماد شیطنت بود در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام، تسخیرشد و نقاب از چهره کریه آمریکا برداشته شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز به رغم شیوع بیماری ویروس کرونا، برای بزرگداشت سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان باید از همه فرصت های موجود استفاده کرد.
وی عنوان کرد: در زمینه تبیین روز ملی استکبارستیزی باید تبلیغ عالمانه و هنرمندانه با ترویج فناوارنه در فضای مجازی مورد توجه قرارگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: برای بزرگداشت ۱۳ آبان از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده شود تا نسل جدید با اتفاقات تاریخی این روز مهم به شکل بهتری آشنا شوند.
وی افزود: با هدف گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی پویش مرگ بر آمریکا درفضای مجازی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دربستر شبکه شاد درحال برگزاری است.
قاسمی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا، یک شعار عقیدتی شده است لذا 13 آبان امسال نیز که مصادف با انتخابات آمریکا است این شعار همیشگی از سوی دانش‌آموزان، فرهنگیان و دیگر اقشار مختلف مردم درکشور امروز طنین‌انداز می‌شود.

انتهای پیام
captcha