نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در سمنان کمتر از ۶ درصد است
کد خبر: 3926413
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در سمنان کمتر از ۶ درصد است

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در این استان کمتر از ۶ درصد است، گفت: در صورتی که در ابتدای کار این عدد بیش از ۱۰ درصد بود؛ باید تلاش کنیم تا این روند کاهشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داشته باشد.

شکل‌گیری فرهنگ سپاسگزاری جمعی از کادر درمان ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار عصر روز گذشته، هشتم مهرماه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: در این شرایط خاص، کمک به شکل‌گیری و تعمیق‌بخشی به فرهنگ والای سپاس‌گزاری جمعی و عمومی از سوی مردم و تشکل‌ها با هدف روحیه‌بخشی و ایجاد انگیزه بیشتر در کادر درمان و کاستن از بار خستگی و رنج‌ها و آلام این قشر فرهیخته امری ضروری است.

وی در خصوص توجه جدی به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هشدار داد و افزود: عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و صنوف تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

آشناگر با اشاره به اینکه مبنا و چراغ راه ما در مسیر مقابله با بیماری کرونا، تصمیمات، نظرات و فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید است که صراحتاً در خصوص مراسم عزاداری و مراسم اربعین اعلام نظر داشتند، متذکر شد: مردم باید بدانند که تشدید اجتماعات یکی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به بیماری و تسریع روند سرایت ویروس در جامعه است و ما نیز باید برای جلوگیری از آسیب به هم‌نوعان خود، تابع نظرات راهگشای مقام معظم رهبری باشیم.

به گفته وی، خانواده‌ها، مبنای مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را رعایت تمامی جوانب بهداشتی قرار دهند؛ چرا که ویروس کرونا بسیار هوشمند است و با کوچکترین غفلت، سلامت هموطنان و همشهریان را نشانه خواهد رفت.

این مقام عالی استان با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک، تنظیم‌ مناسبات اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید به‌صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها و هم‌استانی‌ها باشد، افزود: امروز کادر درمانی ما اشراف بسیار مطلوبی به این بیماری پیدا کرده‌اند و به همین واسطه شاهدیم که نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان کمتر از ۶ درصد است، در صورتی که در ابتدای کار بیش از ۱۰ درصد بود و لذا باید تلاش کنیم تا این روند کاهشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داشته باشد.

استاندار سمنان اضافه کرد: معابر و راه‌های ارتباطی استان محل تردد بسیاری از مسافران است و همین مهم زمینه را برای سرایت ویروس افزایش می‌دهد؛ با این وجود به دلیل اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیب بسیار کُندی به سمت کاهش ابتلا به بیماری در استان به‌وجود آمده که امیدواریم در صورت رعایت بهتر موارد بهداشتی، به شرایط تثبیت شده گذشته بازگردیم.

وی شروع فصل سرما و افزایش میزان سرایت آنفولانزا را عامل افزایش نگرانی‌ها در حوزه مقابله با کرونا دانست و گفت: باید بازنگری در اقداماتی که تا حال انجام شده، همراه با تبلیغ، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت موارد و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این راه کمک حال دولت و کادر درمانی باشیم.

آشناگر از کادر درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود به‌واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی و دلسوزانه با خطر‌پذیری بالا و همراه با اخلاص، تقدیر کرد و گفت: از نماینده ولی فقیه در استان، روحانیان، هیئات‌ مذهبی، فرمانداران و بخشداران به‌واسطه تلاش برای سرایت حداقلی بیماری کرونا در استان و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری، تقدیر و تشکر دارم و ان‌شاءالله این همکاری و همراهی در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: نگاه دولت تا به امروز در بحث کرونا، نگاه تعادلی بوده و بحث شرایط و مسائل اقتصادی و روزمره جامعه را در کنار توجه و مدیریت مقابله با این بیماری به‌صورت همزمان پیش گرفته است.

استاندار سمنان با بیان این‌که بیمارستان‌های تحت مدیریت تأمین ‌اجتماعی نیز موظف به همکاری همه‌جانبه در امر مقابله با بیماری کرونا هستند، یادآور شد: با وجود اینکه دشمنان نظام و کشور مشکلاتی را برای دریافت واکسن آنفلوانزا ایجاد کردند اما نیاز است تا با تلاش ویژه، نیاز به این واکسن تأمین شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ مرگ و میر در سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، بر ضرورت مراقبت بیشتر از این اقشار تأکید کرد و گفت: این‌ مطلب به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا خانه‌های سالمندان در راستای مراقبت از این افراد با افزایش کیفی سرویس‌های خدماتی به آنان و ارتقای فرآیند بیماریابی از آنان حفاظت و مراقبت بیشتری کنند؛ چرا که ما در مقابل جان و سلامت این افراد مسئول هستیم.

انتهای پیام
captcha