برگزاری نمایشگاه «اقتدار چهل» در استان گلستان
کد خبر: 3924483
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

برگزاری نمایشگاه «اقتدار چهل» در استان گلستان

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس‌، نمایشگاه «اقتدار چهل» با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان و یادگاران هشت سال حماسه و مردم گرگان و گلستان، در تالارفخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه «اقتدار چهل» در استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نمایشگاه «اقتدار چهل» جلوه‌ای از دستاوردها و فعالیت‌های موضوعی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های استان گلستان با محوریت دفاع مقدس و مقاومت در بیش از 30 غرفه در اولین روز از هفته دفاع مقدس، 31 شهریور ماه‌ در سازه نمایشگاهی و محوطه بیرونی تالارفخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه که نمایه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، جهادی و دفاعی و نظامی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های استان گلستان، هادی حق شناس استاندار گلستان نیز حضور یافت و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه باشند اگر بار دیگر خطایی از آنها سر بزند سرنوشت صدام را پیدا می کنند از طرفی دیگر ملت ایران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشان می‌دهد قدردان ایثارگری‌های رزمندگان و قهرمانان آن دوران است که بخشی از این مهم در این نمایشگاه دیده می شود.

وی به نقش کتاب در ماندگاری دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از اشکالات در فرهنگ ما عدم مستندسازی بسیاری از خاطرات و رویدادها است، خاطرات آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس وقتی به نگارش دربیاید به راحتی ارزش‌های جنگ را به نسل های جوان منتقل می‌شود و برای آنها ماندگار خواهد شد.

حق‌شناس افزود: جنگ مخرب است و جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تجاوزگر نبوده است و ما در جنگ تحمیلی، هشت سال دفاع مقدس داشتیم که به دفاع ماندگار مبدل شد و نگارش و ثبت خاطرات دفاع مقدس برای آیندگان ماندگار خواهد شد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه «اقتدار چهل» به مدت یک هفته از ساعت  9 تا 12 صبح و 17تا 20 با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل سازه نمایشگاهی تالارفخرالدین اسعد گرگانی پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام
captcha