صدور مفاهیم انقلابی به دنیا از دستاوردهای دفاع مقدس
کد خبر: 3924157
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

صدور مفاهیم انقلابی به دنیا از دستاوردهای دفاع مقدس

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: حفظ و تثبیت نظام اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور و صدور انقلاب اسلامی از مهمترین دستاوردهای این دوران محسوب می‌شود.

صدور مفاهیم انقلابی به دنیا از دستاوردهای دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ظهر امروز، 30 شهریورماه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال آغاز دفاع مقدس، اظهار کرد: فرماندهی امام خمینی (ره) در جنگ موجب شد تا ورق به نفع نظام اسلامی برگشته و با مقاومت هشت ساله مردم، ایران در جنگ نابرابر به پیروزی برسد.

وی ایثار، شجاعت، اتحاد، استقلال‌طلبی و مقاومت را از مفاهیم دفاع مقدس برشمرد و گفت: دشمنان که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیدند، بلافاصله پس از پیروزی این انقلاب با شرارت‌، ترور، تخریب و درگیری‌های داخلی و نهایتا جنگ برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه جنگ هشت سال دفاع‌مقدس تنها به دلیل اختلاف مرزی ایران با عراق نبود، بلکه ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی ایران داشت، ابراز کرد: حفظ و تثبیت نظام اسلامی، حفظ تمامیت ارضی کشور و صدور انقلاب اسلامی از مهمترین دستاوردهای این دوران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باورهای دینی کمر استکبار را شکست، ادامه داد: جوانان ما در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نوک پیکان خط‌شکن‌ها بودند و ارتباط قلبی، عشق، ایثار، فداکاری و فرمانداری از امام خمینی (ره) داشتند و مردم ایران تابلوی زیبای ولایت‌مداری را به دنیا نشان دادند.

سردار کرمی تصریح کرد: دفاع از اسلام و کشور کماکان در صفحه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه دارد و امروز جبهه مقاومت پوزه استکبار جهانی را به برکت خون شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی‌ها به خاک مالیده است تا شاهد پیشرفت‌های عظیم کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی خدمات به مردم و محرومیت‌زدایی را جزو اولویت‌های بسیج سازندگی دانست و گفت: ۱۷۶۶ پروژه محوریت‌زدایی توسط بسیج سازندگی انجام شده و ۲۲۹ پروژه امسال در حال اجرا است. همچنین سال گذشته ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی با کمک مسئولان، خیران و مردم آغاز شد که ۳۸۹ پروژه به اتمام رسید.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با ساماندهی ۹۸۷ گروه جهادی جغرافیامحور و محله‌محور خدمات ارائه می‌دهند و در ۸۹ روستا به صورت ثابت حضور دارد و در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس ابراز کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های جمعی و صبحگاه مشترک اجرا نمی‌شود و طرح‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حجم جمعیت کم به اجرا درمی‌آید و در فضای مجازی با شدت بیشتر به موضوع دفاع مقدس خواهیم پرداخت. ۱۹ پروژه آبرسانی در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

وی به برگزاری کنگره 3536 شهید استان در سال آینده اشاره کرد و افزود: کمیته‌های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره تشکیل شده است. سپاهیان زنجانی در ۴۶ عملیات آفندی و پدافندی خط شکن بودند و امیدواریم خاطرات آن‌ها جمع‌آوری و تقدیم نسل‌های آینده شود .

انتهای پیام
captcha