جبران محرومیت‌های سیستان‌ و بلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه است
کد خبر: 3923237
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

جبران محرومیت‌های سیستان‌ و بلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه است

رئیس امور مناطق و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: جبران محرومیت‌های سیستان‌وبلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه است و برای آن‌که به وضعیت مطلوب برسد، تا سال‌ها باید دولت به آن توجه خاص کند؛ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز نگاه ویژه‌ای به استان منظور شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار شب گذشته، 25 شهریورماه در دیدار با رئیس امور مناطق و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای کاهش فاصله استان سیستان وبلوچستان با سایر بخش‌های کشور، باید تلاش مضاعف و جدی صورت گیرد و تخصیص اعتبارات، تحقق اهداف را تسریع و نزدیک می‌کند.

وی ادامه داد: جای خوشحالی است که علی‌رغم کاهش درآمدهای کشور به‌دلیل تحریم‌ها، دولت توجه ویژه‌ای به سیستان وبلوچستان دارد و همین امر باعث شده تا طرح‌ها و پروژه‌های استان متوقف نشود و پیشرفت خوبی داشته باشد.

علیرضا نعمتی، رئیس امور مناطق و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار بیان کرد: جبران محرومیت‌های سیستان‌وبلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه است و برای آن‌که به وضعیت مطلوب برسد، تا سال‌ها باید دولت به آن توجه خاص کند؛ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز نگاه ویژه‌ای به استان منظور شده است.

وی ادامه داد: به‌زودی تخصیص اعتبارات سیستان و بلوچستان در بخش طرح‌های ویژه استان، توازن ملی، پروژه ها از محل ۳ درصد درآمدهای نفت انجام می‌شود و با این روند، پروژه‌های ناتمام در حوزه‌های زیرساختی، ورزشی و غیره به اتمام می‌رسند.

رئیس امور مناطق و استان‌های سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی حساس و مهم است و این اطمینان را به مردم خونگرم این استان می‌دهیم که همه بخش‌های سیاستگذاری و تصمیم گیری کشور به آن توجه خاص دارند.

نعمتی با بیان اینکه استان در همه حوزه‌ها تبدیل به کارگاه شده است، گفت: اینکه استاندار سیستان و بلوچستان بیشتر از مدیران استان تلاش دارد و جلوتر از مدیران دیگر حرکت می‌کند، فراتر از بحث مدیریت بوده و در واقع نوعی ولایت در حوزه مسؤولیت است.

انتهای پیام
captcha