تکریم هنرمند مسجدی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کردستان
کد خبر: 3916209
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

تکریم هنرمند مسجدی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کردستان

دیدار و تجلیل از کاوه رضاقلی، فعال فرهنگی و هنرمند مسجدی عضو کانون امام شافعی(رض) سنندج، از سری برنامه‌های «سه‌شنبه‌های تکریم» در کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان؛ کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در مراسم تکریم از هنرمند مسجدی که دیروز، 21 مردادماه در كانون امام شافعی برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از جمله اهداف طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم است.

وی افزود: در این راستا 13 گروه در قالب 9 گروه در 9 شهرستان تابعه استان و چهار گروه در مرکز استان با محوریت کانون های مساجد استان مجری اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم هستند.

گلباغی تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه «طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم» از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون‌های مساجد است، اعلام کرد: گروه‌های شهرستانی اجرای سه‌شنبه‌ها تکریم نیز در استان فعال شده‌اند و تلاش می‌شود با معرفی این چهره‌های ماندگار زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، رویکرد کانون‌های مساجد را به سمت مردمی شدن عنوان کرد و یادآور شد: طرح ملی سه‌شنبه‌های اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در این دیدار از کاوه رضاقلی، فعال فرهنگی و هنرمند مسجدی عضو کانون امام شافعی (رض) سنندج، با حضور فرمانده حوزه مقاومت شهید شوشتری سنندج و مدیر و کارشناس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha