قومیت‌ها؛ فرصتی برای تقویت و تعمیق وحدت اسلامی
کد خبر: 3915935
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

قومیت‌ها؛ فرصتی برای تقویت و تعمیق وحدت اسلامی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه قومیت‌های مختلف یک فرصت هستند که بسته به کارکرد رسانه‌ها می‌توان از این فرصت در راستای تقویت و تعمیق وحدت بهره گرفت، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دشمنان در سال ۹۹ در استان کردستان تولید و تراکم نارضایتی در جامعه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان شامگاه گذشته، 20 مردادماه در مراسم تجلیل از رسانه‌های گروهی استان که به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران پیشقراولان جنگ نابرابر فرهنگی و همه جانبه دشمنان هستند و همین امر وظیفه و رسالت آن‌ها را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز با تمام توان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در مقابله با ملت ما ایستاده است، افزود: خبرنگاران امروز، پرچم رزمندگان دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس و اوایل انقلاب را در دست گرفته و به شیوه دیگری در حال مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خبرنگاران و هنرآفرینان عرصه جنگ نرم را زبان گویای ملت دانست و بیان کرد: خبرنگاری شغل نیست، خبرنگاری وظیفه، رسالت، هدف، شرافت و اقدام هوشمندانه و به موقع است.

وی بیان کرد: شهید آوینی امروز به تنهایی یک مکتب است، ایشان در آن شرایط سخت آنچه را از هنر، اعتقاد و تعهدش به انقلاب، نظام و ایران به عنوان روایت فتح تولید کرد، همیشه تازگی دارد. اقدام هوشمندانه اصحاب رسانه در این عرصه باعث عقب‌نشینی دشمنان خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه دشمن جنگ روانی خود را به صورت گسترده با بزرگنمایی و برجسته‌سازی دستاویزهایی از جمله قومیت، فقر، گرانی و کمبودها علیه نظام به راه انداخته است، اظهار کرد کرد: اقدام هوشمندانه اصحاب رسانه در این عرصه باعث عقب‌نشینی دشمنان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که هیچگاه در زمین حریف بازی نکنیم، ادامه داد: یک خبرنگار با انصاف هیچگاه انسانیت، شرافت و ایده خود را با هیچ چیز زر و زوری عوض نمی‌کند و با مقاومت و ایستادگی در میدان دفاع خواهد کرد و با شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی به جامعه، دشمنان را عقب می‌راند. خبرنگاری شغل نیست؛ حرفه‌ای بسیار سخت است که تضمینی ندارد و پر از استرس و شرایط سخت روانی است، اما خبرنگاران با عشق پای در این عرصه گذاشته و راه خود را ادامه می‌دهند.

خبرنگاران از جنس شهدا هستند

حسینی بیان کرد: دقت، صحت، سرعت و عدالت چند شاخص مهم خبرنگار است، شما از جنس شهدا و اعتقاد و باور شهدای انقلاب هستید و به همین دلیل باید در میدان مقابله با دشمنان با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها ایستادگی کنید.

وی با بیان اینکه قلم، میکروفن و زبان خبرنگاران به مثابه یک موشک بسیار سنگین و مخربی بر قلب دشمنان نشسته و آنان را نابود می‌کند، گفت: خبرنگاران با تولید محتوا، تحلیل و تحقیق زوایای پنهان و غیر آشکار را برای مردم آشکار می‌کنند. خبرنگاران پل ارتباطی بین حاکمیت، مسئولان و مردم هستند که واقعیت‌های جامعه را با رعایت عدالت و انصاف انتشار می‌دهند و به رفع مشکلات مردم کمک می‌کنند.

حسینی تصریح كرد: ملت ایران در هر مذهب و قومیتی در یک قاب، قلب تپنده ایران بزرگ هستند و با قرار گرفتن در کنار هم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند اما دشمن در تلاش است تا با سوء‌استفاده از قومیت و مذهب مسائلی برای ایجاد تفرقه و شکاف در جامعه ایجاد کند.

وی حضرت زینب را راوی، نقال و خبرنگار دشت کربلا دانست و ادامه داد: حضرت زینب مانند یک خبرنگار و راوی آنچه را در دشت کربلا گذشت و دیده بود، در کمال صحت بیان کرد و موجب ماندگاری قیام کربلا ونهضت حسینی شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه دشمنان از هر مسئله کوچکی برای ضربه به انقلاب و موج‌سواری خود علیه نظام سوءاستفاده می‌کنند، بیان کرد: در این راستا رسانه‌ها باید در کنار بیان ظرفیت‌ها، از عملکرد مدیرانی که کار نمی‌کنند، منصفانه و سازنده انتقاد کنند و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم از مسئولان باشند. امیدآفرینی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است و باید گفت زمستان به پایان می‌رسد و بهار سعادتمند و پرشکوفه‌ای در انتظار ملت ایران است.

خبررسانی ریشه قرآنی دارد

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خبر و خبررسانی ریشه قرآنی دارد، گفت: خبرنگاری یک رسالت، تعهد، مسئولیت بزرگ و خطیر اجتماعی است.

قلم و زبان خبرنگاران قلب دشمنان نظام و انقلاب  را مورد هدف قرار می‌دهد

وی با تأکید بر اینکه پیوست سند توسعه، توجه به حوزه اطلاع‌رسانی و خبرنگاران به عنوان اهرم اصلی در این عرصه، است، افزود: خبر، تولید علم و ثروت را همراه خود دارد از این رو هیچ کشور و سیستمی خود را بی‌نیاز از خبررسانی نمی‌دانند.

عبدالملکی استان را تنگه احد انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در تمام کشورها مرزها می‌توانند هم تهدید و هم فرصت باشند در این راستا باید از مرزی بودن کردستان به عنوان یک فرصت در راستای توسعه استان و کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه قومیت‌های مختلف یک فرصت هستند که بسته به کارکرد رسانه‌ها می‌توان از این فرصت در راستای تقویت و تعمیق وحدت بهره گرفت، اعلام کرد: یکی از اولویت‌های دشمنان در سال 99 در استان کردستان تولید و تراکم نارضایتی در جامعه است.

عبدالملکی بیان کرد: در تمام دوران ماه‌هایی که به انتخابات منتهی می‌شود، دشمن سعی می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف نارضایتی را در کشور و استان تراکم بیشتری ببخشد تا مشارکت اجتماعی را در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های نظام یکی از اولویت‌های مهم دشمنان است، اعلام کرد: ناامید کردن مردم جزء محورهای اصلی دشمن است، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام به ویژه نهادهای انقلابی اولویت‌هایی است که دشمنان با جدیت به دنبال آن هستند.

عبدالملکی با اشاره به آیه 6 سوره حجرات که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ، اهل ایمان! اگر فاسقی خبری برایتان آورد، خبرش را بررسی و تحقیق کنید تا مبادا از روی ناآگاهی، گروهی را آسیب و گزند رسانید و بر کرده خود پشیمان شوید.» افزود: مراد از این تحقیق همان سواد رسانه‌ای است که همه باید خود را به آن مجهز کنند.

ضرورت توجه به سواد رسانه‌ای

عبدالملکی تأکید کرد: افرادی هستند که به صورت مستمر اخباری تولید می‌کنند تا با این کار نارضایتی مردم را در جامعه افزایش دهند، بر این اساس در استانی که تا این حد مورد هجمه دشمن است، باید خیلی عمیق‌تر سواد رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی به برخی وظایف و رسالت‌های اصحاب رسانه در این استان گریزی زد و افزود: حفظ و تقویت وحدت و وفاق ملی، از بین بردن زمینه‌های تفرقه و اختلاف، تلاش در راستای تحقق سند توسعه استان و برجسته کردن جلوه‌های فرهنگی و گردشگری برای مقابله با توطئه دشمنان، طرح مطالبات مردمی به گونه‌ای که مردم احساس کنند قلم خبرنگاران از مسئولان مطالبه گر است و امید بخشی و امید آفرینی در جامعه از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های امروز اصحاب رسانه است.

عبدالملکی اعلام کرد: دشمن با هر بهانه‌ای سعی دارد فضای دو قطبی بین حاکمیت و مردم ایجاد کند باید در این راستا هجمه و اهداف دشمنان را بشناسیم و براساس آن برنامه‌های مقابله‌ای تعریف کنیم.

وی در پایان یادآور شد: باید با استفاده از یک همگرایی رسانه‌ای زمینه رشد و توسعه ایران اسلامی زیر سایه مقام معظم رهبری را فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha