عرضه دام زنده در سنندج ممنوع شد
کد خبر: 3913374
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

عرضه دام زنده در سنندج ممنوع شد

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه امسال جایگاهی برای عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان تعیین نشده است، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و براساس دستورالعمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا امسال عرضه دام زنده در جایگاه‌های موقت سطح شهر ممنوع است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از شهرداری سنندج، لقمان حیدری، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: قربانی کردن یکی از سنت های حسنه است که مسلمانان در ایام عید سعید قربان نسبت به انجام این عمل خیرخواهانه اقدام می‌کنند.

وی افزود: هر ساله شهرداری هم در راستای رفاه حال شهروندان در دسترسی آسان به دام زنده نقاط مختلفی را جهت عرضه دام در نظر می‌گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج بیان کرد: علاوه بر تعیین نقاط برای عرضه دام، اکیپ‌های خدمات شهری هم در نقاط مختلف جهت تنظیف مکان های عرضه دام مستقر می‌شدند.

وی اعلام کرد: متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا و با هدف لزوم حفظ سلامتی، جلوگیری از تجمع و رفت و آمد شهروندان، عرضه دام زنده در جایگاه های موقت سطح شهر ممنوع است و هیچ جایگاهی هم برای فروش دام در این ایام تعیین نشده است. شهرداری مناطق به صورت مستمر از سطح شهر بازدید می‌کنند و اجازه عرضه دام زنده در این ایام را نخواهند داد.

حیدری تأکید کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید سعید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام‌های قربانی و تحویل لاشه‌های استحصالی به متقاضیان را با ارائه خدمات رایگان دارد.

انتهای پیام
captcha