اجرای طرح «نذر سلامت» در استان گلستان
کد خبر: 3913041
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

اجرای طرح «نذر سلامت» در استان گلستان

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان از اجرای طرح نذر سلامت در این استان خبر داد.

روش های پرداخت نذر سلامت با مشارکت در تهیه قربانی برای نیازمندانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان در نشست خبری گفت: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند با اهدای گوشت قربانی یا پرداخت کمک‌های نقدی خود، در امر خداپسندانه توزیع نذورات قربانی بین نیازمندان و محرومان مشارکت کنند.

وی به روش‌های غیرحضوری مشارکت مردم در طرح نذر سلامت پرداخت و گفت: علاوه بر پیش‌بینی کد دستوری #۱۰۱۷۸۸۷۷*، امکان پرداخت نذورات از طریق پایگاه اینترنتی کمیته امداد (بخش کمک‌های نقدی ـ نذر قربانی) به نشانی emdad.ir  و همچنین شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ نزد بانک ملی فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان از آمادگی ۲۶۰ پایگاه این نهاد برای جمع‌آوری و توزیع نذورات مردمی در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: امسال تمامی دفاتر کمیته امداد در سطح استان، ۱۸۰ مرکز نیکوکاری و ۶۰ پایگاه مستقر در میادین اصلی شهرها، آماده جمع‌آوری نذورات و وجوهات مردم به مناسبت عید سعید قربان برای توزیع بین نیازمندان هستند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراحل ذبح تا توزیع گوشت قربانی با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام می‌شود و در سریع‌ترین زمان به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسد. حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین نیز می‌توانند مبلغ نذورات قربانی خود را مستقیماً به‌ حساب ایتام تحت حمایت واریز و یا به‌صورت حضوری، گوشت نذری  خود را به این نهاد تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان با پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۵ میلیارد تومانی نذورات قربانی در سال جاری گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان نذورات عید قربان مردم نیکوکار استان توسط این نهاد بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه ۲۰۰ رأس گوسفند در آستانه عید سعید قربان از سوی کمیته امداد استان و مرکز نیکوکاری مصلای شهرستان گرگان برای توزیع بین نیازمندان تحت حمایت این نهاد، بیان کرد: نیکوکاران گلستانی در روز عید سعید قربان می‌توانند نذورات خود اعم از دام زنده، گوشت و پوست دام را به پایگاه‌ها و ادارات این نهاد در سطح استان تحویل دهند و همچون سال‌های گذشته با کمک‌های بی‌دریغ خود شادی را در روز عید مهمان سفره نیازمندان کنند.

بابایی تصریح کرد: امسال امکان مشارکت مردم در پویش نذر قربانی با هر مبلغی امکان‌پذیر است و کمیته امداد براساس نذورات نقدی جمع‌آوری شده، به نیت افراد مشارکت‌کننده، اقدام به تهیه دام زنده و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از ارائه سبد کالا ویژه اعیاد سعید قربان و غدیر به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: مرحله دوم رزمایش «ایران همدل» برای کمک به خانواده‌های نیازمند با همکاری کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، همزمان با سراسر کشور برای ارائه سبد کالا به تمام مددجویان تحت حمایت امداد آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از محرومان و نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی، بیان کرد: ارائه سبد کالا در مناطق شهری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد و ارائه اقلام سبد غذایی در مناطق روستایی در محل سکونت  خانواده‌ها انجام خواهد شد

انتهای پیام
captcha