طرح «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3911987
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

طرح «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد همدان اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در تابستان تحت عنوان «تابستانه فهما» از 10 تیر ماه لغایت پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود.

طرح «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد همدان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، چهارشنبه 1 مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است و توجه به برنامه‌ریزی و غنی‌سازی این ایام برای کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به سایر گروه‌های سنی ضروری و مهم است.
وی افزود: کانون‌های مساجد با محوریت امام جماعت و با همراهی اصحاب مسجد اعم از هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سایر نهاد‌ها و تشکل‌های فعال با رویکرد جریان سازی و شبکه سازی و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش مردمی و فعالان فرهنگی و دینی محله می‌توانند گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون بردارند.
ناهیدی فرد ادامه داد: هرساله برنامه کانون‌های مساجد همزمان با فصل تابستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت به صورت حضوری و جمعی برگزار می‌شد که امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی، در فضای مجازی اجرا می‌شود.
وی افزود: امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در تابستان تحت عنوان «تابستانه فهما» برگزار می‌شود که زمان اجرای برنامه‌های این طرح از 10 تیر ماه لغایت پنجم شهریور ماه تعیین شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: برنامه‌های تابستانه فهما در قالب سه شبستان، فرهنگ، هنر و نوآوری طراحی شده است، شبستان فرهنگ با رویکردی قرآنی در بخش‌های مختلف کتاب، رسانه، همدلی و ... طراحی شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: برنامه‌های شبستان هنر، شامل سرود، فیلم، بخش قلم و ترنج(هنرهای تجسمی) و شبستان نوآوری شامل فنآوری و کارآفرینی است.
وی بیان کرد: کانون‌های مساجد استان همدان باید برای کسب امتیاز و ارزیابی کانون، گزارش‌ها و آثار تولید شده را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت کنند.
ناهیدی فرد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از کانون‌های استان در سامانه فهما ثبت نام کرده‌اند، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از 70 درصد کانون‌های مساجد استان در طرح تابستانه فهما ثبت نام و شرکت کنند.
وی اشاره‌ای به طرح «سه شنبه‌های تکریم» داشت و گفت: این طرح یک رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.
وی افزود: شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های مختلف محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محل از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.
وی اظهار کرد: گروه هدف اجرای این طرح خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرویت‌زدایی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق دسته‌بندی می‌شوند که طرح «شنبه‌های تکریم» از فعالیت‌های رواق همدلی است.

انتهای پیام
captcha