۴۰ مرکز «مثبت زندگی» در اردبیل افتتاح می‌شود
کد خبر: 3909518
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

۴۰ مرکز «مثبت زندگی» در اردبیل افتتاح می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، از راه‌اندازی ۴۰ مرکز مثبت زندگی در هفته بهزیستی برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان استان خبر داد.  

۴۰ مرکز «مثبت زندگی» در اردبیل افتتاح می شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، ۱۹ تیرماه، در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای استان به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در این هفته به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس از 21 تا 27 تیرماه ویژه برنامه متعددی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان با شعار «بهزیستی در گام دوم؛ شفافیت، تحول خدمت، ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده» برگزار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: بهره‌برداری از 40 واحد مسکونی حمایتی به مددجویان معلول بهزیستی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان اردبیل است. 

وی افزود: پنج طرح حمایتی از مددجویان بهزیستی در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که مهم‌ترین آن افتتاح کارگاه حمایتی از معلولان با ظرفیت اشتغال‌زایی برای 50 معلول در شهرک صنعتی شماره یک خواهد بود.

ستاری خاطرنشان کرد: افتتاح یک مرکز مشاوره عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، یک مرکز مشاوره ازدواج و روان‌درمانی، یک مرکز حمایتی سالمندان و یک خانه حمایتی بیماران روانی مزمن از دیگر طرح‌های افتتاحی به مناسبت هفته بهزیستی است. 

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: با افتتاح این مراکز تعداد مراکز مشاوره به 90 مرکز و پنج خانه سالمندان و سه مرکز نگهداری معلولان ذهنی در استان فعالیت دارند.

ستاری اظهار کرد: طرح غربالگری کودکان 3 تا 6 سال نیز به دلیل شرایط کرونا زودتر از موعد مقرر در استان از هفته گذشته اجرایی شد و در سال گذشته بیش از 76 هزار کودک از این خدمات بهره‌مند شدند که به نسبت جمعیتی 98 درصد کودکان در این طرح مشارکت داشتند.

وی گفت: موافقت اصولی 40 مرکز «مثبت زندگی» برای تجمیع ارائه خدمات مشاوره خانواده بهزیستی در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون بیش از 300 نفر برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 43 میلیارد ریال اقلام بهداشتی، بسته غذایی و کمک نقدی در بین جامعه هدف بهزیستی توزیع و از تسهیلات کم‌بهره این سازمان بهره‌مند شده‌اند و این کمک‌ها همچنان تا زمان شیوع بیماری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در سال 97 بیش از 9 هزار نفر از خانواده‌های پشت نوبت که از خدمات غیر نقدی و حمایتی بهره‌مند بودند برای دریافت مستمری نیز معرفی و به جمع مددجویان مستمری‌بگیر استان پیوستند.

هم اکنون 58 هزار نفر از خدمات غیر نقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند که در سال گذشته 782 نفر به دلیل استخدام و اشتغال از چرخه تحت پوشش مستمری خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha