وقف دانشگاهی؛ مهمترین نیاز آموزش عالی کشور
کد خبر: 3906946
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

وقف دانشگاهی؛ مهمترین نیاز آموزش عالی کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه وقف حوزه‌های علمی و دانشگاهی یکی از اولویت‌ها است، افزود: باید از ظرفیت وقف به خوبی استفاده کرد.

وقف دانشگاهی؛ مهمترین نیاز آموزش عالی کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، مهدی دستگردی، عصر روز گذشته 5 تیر در دومین وبینار سراسری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در سال ۹۹ با حضور مدیرکل اوقاف و خیریه استان با اشاره به اینکه استان سمنان از پایه‌های غنی فرهنگ و ادب کشور است، افزود: یکی از مهمترین پایه‌های فرهنگ دینی ما وقف است که باید آن را به سمت مسائل علمی و آموزشی سوق دهیم.

وی نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ترویج فرهنگ وقف‌های علمی و به خصوص اشتغال‌زایی را موثر دانست و گفت: وقف فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها ضرورت دارد که بر این اساس ایجاد وقف کارآفرینی و مشارکت خیران و واقفان استان به سمت اشتغال در دستورکار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به پتانسیل عظیم استان در زمینه فرهنگ غنی، متذکر شد: تبدیل استان به شاه‌راه فرهنگی باید تحقق یابد چرا که این استان علاوه بر ظرفیت‌های فرهنگی دارای سه هزار شهید والامقام است و این امر به غنای فرهنگی استان می‌افزاید.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و نیروی انسانی مستعد و کارآمد، متذکر شد: وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کارآمد کردن دانشجویان با حرفه آموزی به نسل جوان است.

وی یادآور شد: اوقاف با داشتن ظرفیت‌های گوناگون و بسیار تأثیرگذار آمادگی دارد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زمینه‌های لازم در راستای رونق و جهش تولید را در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، فراهم کند.

همچنین رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه تمدن‌سازی بدون تولید علم، فرهنگ، فکر و اندیشه امکان‌پذیر نخواهد بود و انجام تمدن‌‍سازی در قالب بستر دانشگاه برای نسل جوان بسیار مهم است افزود: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهارتی و تأثیرگذار استان در ارائه خدمات اجتماعی پیشگام و فعال است.

انتهای پیام
captcha