ضرورت اقامه نماز جمعه و جماعت با رعایت موازین بهداشتی
کد خبر: 3906908
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

ضرورت اقامه نماز جمعه و جماعت با رعایت موازین بهداشتی

امام جمعه زرندیه گفت: اقامه نمازهای جمعه و جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا الزامی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه زرندیه امروز، پنجم تیرماه در اولین جلسه هماهنگی ارکان مساجد این شهرستان، با گرامیداشت دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان اظهار کرد: بیشتر امامزادگان پس از حضور امام رضا(ع) در ایران به کشور ما سفر کرده‌اند و به تبلیغ مذهب تشیع پرداختند و بسیاری از این بزرگواران درهمین راه به شهادت رسیدند.

وی در ادامه بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نمازهای جماعت و جمعه تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، استفاده از فضای مجازی برای فعالیت‌های فرهنگی حائز اهمیت است و همه ارکان مساجد از امام جماعت مسجد گرفته تا هیات امنا و کانون فرهنگی و پایگاه بسیج می‌بایست برای پیشبرد اهداف خود از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: نماز جمعه و جماعت در اماکن اقامه نماز جمعه و مساجد شهرستان با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقامه شود و از نمازگزاران انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود و همشهریان حتما نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت: استفاده از پتانسیل جوانان در مساجد می‌تواند باعث رونق هرچه بیشتر مساجد شود.

جوانمرد حضور یک جوان در هیات امناء مسجد را موجب پویایی آن مسجد عنوان کرد و با تأکید بر نقش بسیار مهم و ارزشمند امامان جماعات مساجد گفت: مساجدی که با مدیریت امام جماعت مسجد اداره می‌شوند بسیار موفق تر عمل کرده‌اند و همه شاهد توفیقات همه جانبه این مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی بویژه فرهنگ دینی بوده و هستیم.

انتهای پیام
captcha