غنی‌سازی اوقات فراغت؛ زمینه‌ساز افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان
کد خبر: 3906573
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

غنی‌سازی اوقات فراغت؛ زمینه‌ساز افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزایش سطح دانش و آگاهی دانش‌آموزان را رویکرد اوقات فراغت در همه شرایط دانست و اظهار کرد: دانش را به شیوه‌های مختلف می‌توان افزایش داد، وظیفه آموزش و پرورش این است که برای این کار برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز، سوم تیردر جلسه شورای اطلاع رسانی استان که در استانداری اسن استان برگزار شد، گفت: باید برای گذران اوقات فراغت دانش آموزانی که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستند در مدارس حاضر شوند و به همین دلیل اوقات فراغت زیادی دارند، برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

وی افزایش سطح دانش و آگاهی دانش‌آموزان را رویکرد اوقات فراغت در همه شرایط دانست و اظهار کرد: دانش را به شیوه‌های مختلف می توان افزایش داد، وظیفه آموزش و پرورش این است که برای اینکار برنامه‌ریزی کند.

اکرمی همچنین با تاکید بر اینکه برای تفریح و بازی دانش‌آموزان در شرایط کرونا نیز باید برنامه داشته باشیم، اظهار کرد: عدم شناخت و نیازسنجی دانش‌آموزان با عدم برنامه‌ریزی و رفع نیازها برابر است و با غنی سازی اوقات فراغت باید این فرصت را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: رقابت، ورزش و تحرک، نیاز ضروری و معمول نوجوانان است و باید ببینیم در شرایط کرونا و با توجه به محدودیت‌هایی که به واسطه شیوع این بیماری ایجاد شده این نیاز چگونه باید برطرف شود، نیاز به رقابت در جریان برگزاری مسابقات جبران می‌شود، ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باید روی رفع این نیاز کار کنند، البته بسیاری از مسابقات را هم می‌توان غیرحضوری برگزار کرد.

وی لزوم استفاده از فرصت صدا و سیما برای اطلاع رسانی کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت را متذکر شد و اضافه کرد: تبلیغات محیطی شیوه مناسبی برای اطلاع رسانی نیست؛ چراکه علاوه‌براینکه جمعیت محدودی بیننده اینگونه تبلیغات هستند، چهره شهرها بواسطه اینگونه تبلیغات آسیب می‌بیند، لذا عمده این تبلیغات در شبکه شاد و صدا و سیما صورت بگیرد.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه مقرر شد که برنامه‌های پیشنهادی ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ظرف 72 ساعت به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha