کرونا و تهدیدهایی که در مراكز حوزوی به فرصت تبدیل شد
کد خبر: 3899250
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

کرونا و تهدیدهایی که در مراكز حوزوی به فرصت تبدیل شد

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینكه تهدیدهای دوره شیوع كرونا با اقدامات مناسب در این مراكز تبدیل به فرصت شد، گفت: یكی از این موارد تدوین شیوه‌نامه آموزش فضای مجازی است كه در سطح كشور به‌عنوان شیوه‌نامه برتر شناخته شد و سایر استان‌ها از آن‌ها الگوبرداری كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه ایام شیوع كرونا یک سری تهدیدهایی در پی داشت كه بحمد الهی توانستیم این تهدیدها را در مراكز حوزوی به فرصت تبدیل كنیم، گفت: یکی از این موارد آموزش حوزه علمیه در فضای مجازی بود.

وی افزود: در جلسه‌ای که در روزهای نخست شورای آموزش حوزه‌های علمیه برگزار شد، همفکری‌هایی صورت گرفت چراکه سه گزینه برای مدارس علمیه در نظر گرفته شده بود، گزینه نخست تعطیلی مطلق و جایگزین كردن ایام تابستان، گزینه دوم پژوهش آموزش‌محور و سومین گزینه آموزش غیر حضوری بود. در نهایت ارسال شیوه‌نامه آموزش فضای مجازی به مدارس علمیه سطح استان نتیجه مصوبات شورای آموزش استان بود.

استوار میمندی با بیان اینکه استان فارس در سرعت عمل، انضباط و در جامعیت آموزش غیر حضوری در کشور نمونه شده است، اضافه کرد: آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور نیز به‌ همین عنوان طی پیامی از حوزه علمیه فارس قدردانی کردند، همچنین برخی از استان‌ها صد در صد از شیوه‌نامه فارس الگوگیری کردند.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان كرد: از همان روزهای نخست آموزش غیر حضوری با اهتمام مدیران و معاونان آموزش شکل گرفت و تا امروز ادامه داشت. البته اشکالاتی در این راه نیز وجود داشت، مانند عدم دسترسی به اینترنت برای برخی از طلاب که آن را به مدیران واگذار کردیم به شکلی که به آموزش جایگزین روی بیاورند.

وی به یکی از تهدیدهایی که در ایام كرونایی به فرصت تبدیل شد اشاره کرد و گفت: هجمه‌های بسیاری علیه قم به دلیل شناسایی بیماری در آنجا رقم خورده بود، اما از روز 13 رجب سیر متوفیان در قم کاهش یافت که قطعاً عنایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را در پی داشته است. همچنین اهتمام کادر درمانی قم و مدیریت مطلوب در بحران و سوم ورود به موقع طلاب جهادی بود که توانست اکنون وضعیتی را در قم رقم بزنند که حتی از برخی استان‌های دیگر بهتر است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه فارس نیز در همین راستا جلسه‌هایی در روزهای نخست با رؤسای بیمارستان‌های درگیر کرونا داشت و برای خدمت‌رسانی طلاب نیز اعلام آمادگی کرد.

وی به فعالیت‌های جهادی طلاب نیز اشاره كرد و گفت: طلاب استان فارس همچنین در تجهیز اموات و تغسیل آنان نیز پیشرو بودند، در واقع تغسیل اموات توسط طلاب جهادی فضای روحی و روانی مطلوبی را در کشور به وجود آورد، برای این کار حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز تلاش‌های بسیاری را برای راه‌اندازی تغسیل اموات کرونایی در شیراز انجام دادند که جای تشکر از ایشان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس در پایان گفت: اکنون 40 نفر از طلاب جهادی خواهر و برادر برای تغسیل اموات کرونایی در فارس فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha