توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کاشمر
کد خبر: 3893971
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کاشمر

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر گفت: تلاش می‎شود تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۴ تا ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

توزیع بیش از 5 هزار بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان در بین نیازمندان کاشمرسرهنگ علی یعقوبیان، فرمانده سپاه ناحیه کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب که باید مواساتی بین فقرا و نیازمندان به وجود بیاید، ابتدای ماه رمضان رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به قشر نیازمند جامعه و کسانی که بر اثر ویروس کرونا اشتغال آن‌ها دچار مشکل شده در کاشمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای ماه رمضان بالغ بر دو هزار بسته معیشتی توسط حوزه‎ها و پایگاه‌های مقاومت توزیع شد، گفت: به جز دو هزار بسته‌ای که تاکنون توزیع شده، بیش از 3600 بسته معیشتی دیگر نیز توزیع می‌شود.

یعقوبیان همچنین از قربانی کردن ۱۳ رأس گوسفند و توزیع 36 هزار 350 بسته بهداشتی بین نیازمندان خبر داد و افزود: تاکنون با همکاری خیران، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بهزیستی و کمیته امداد 5600 خانواده آسیب‌دیده اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شناسایی و بانک اطلاعاتی این افراد تشکیل شده است.

وی بیان کرد: افراد شناسایی شده تحت پوشش هیچ نهادی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادها نیستند و طی سه مرحله که مرحله نخست قبل از شروع ماه مبارک رمضان بوده، پانزدهم ماه مبارک، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و آخرین مرحله در عید فطر بسته‌های معیشتی دیگر بین این افراد توزیع می‎شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر تصریح کرد: در صورت ادامه ویروس کرونا این طرح همچنان توسط مجموعه سپاه و بسیج ادامه خواهد داشت و در کنار آسیب‌دیدگان خواهیم بود، تلاش می‎شود تا پایان ماه رمضان بیش از 4 تا 5 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شود، حدود 50 درصد خانوارهای شناسایی شده از روستا و 50 درصد دیگر از شهر و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

وی گفت: حضور سپاه در همه زمینه‎ها پررنگ بوده است، سال گذشته در بحث سیل استان‎های شمالی و جنوبی که نیاز به کمک‌های جهادی بود، حضور داشته و در سال جاری نیز با شیوع ویروس پای کار هستیم.

یعقوبیان تصریح کرد: پس از برطرف شدن ویروس کرونا برنامه‎های خدماتی دیگری در قالب بسیج سازندگی وام‎های اشتغال‌زایی و کمک به جهش تولید را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha