اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» با محوریت مساجد در پلدختر
کد خبر: 3892334
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» با محوریت مساجد در پلدختر

امام جمعه پلدختر با اشاره به اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» و این‌که بنا بر این است که این رزمایش مسجدمحور برگزار شود، گفت: مسجد پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌ها خواهد شد.

اجرای رزمایش «کمک مومنانه» با محوریت مساجد در پلدخترحجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» گفت: این رزمایش در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای کمک همدلانه به اقشاری که به‌واسطه ویروس کرونا مشاغل خود را از دست داده، متضرر و آسیب دیده‌اند در پلدختر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در اجرای رزمایش «کمک مؤمنانه» بنای ما بر این است که این رزمایش با محوریت مساجد باشد، افزود: اگرچه مساجد به بهانه ویروس کرونا تعطیل شده و نماز جماعت و دعاها در آن به‌ویژه در ماه رمضان برگزار نمی‌شود اما با این‌کار مسجد پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهد شد.

موسوی با یادآوری این‌که رزمایش کمک مؤمنانه در پلدختر هم‌زمان با نیمه شعبان کلید خورده و تا عید سعید فطر رمضان امسال ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: هدف این است که مساجد در ماه مبارک رمضان فعال و پایگاه‌های مقاومت بسیج متولی امر برگزاری رزمایش «کمک مؤمنانه» شوند، نباید موازی‌کاری صورت گیرد و کمک‌های جمع‌آوری شده توسط افرادی مشخص به‌طور مرتب درب منازل بین آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان توزیع می‌شود.

امام جمعه پلدختر با بیان این‌که در رزمایش کمک مؤمنانه همانند جشن نیکوکاری عمل می‌شود با این تفاوت که امسال جامعه هدف ما تنها مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند، گفت: به‌دلیل شرایط سخت امروز جامعه در مقابله با ویروس منحوس کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم دولت اقدام به تعطیلی یک‌سری اصناف و مغازه‌ها کرده که این‌کار باعث متضرر شدن این قشر از جامعه می‌شود.

موسوی افزود: از این‌رو باید مساعدتی صورت گیرد که طی یک حرکت گسترده مردمی و در راستای دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی با این اقدام در کنار دستگاه‌های دولتی اگر خللی در معیشت مردم ایجاد شده جبران شود.

یادآور می‌‏شود، در رزمایش کمک مؤمنانه افراد مستحق که متضرر شده و توان تهیه مایحتاج خود را ندارند شناسایی و معرفی و محترمانه و با حفظ کرامت انسانی و عادلانه این کمک‌ها که شامل اقلام خوراکی، بهداشتی، پوشاک، مواد ضدعفونی کننده و ماسک است به آن‌ها تحویل داده می‎شود؛ لذا می‎طلبد اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه را داشته باشند و افراد مستحق به دفتر امام‌جمعه، سپاه و تبلیغات اسلامی معرفی شوند تا این کمک‌های بدون منت بین آن‌ها توزیع شود.

انتهای پیام
captcha