فقر فرهنگی و اقتصادی مولّد ناامنی است
کد خبر: 3881512
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

فقر فرهنگی و اقتصادی مولّد ناامنی است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مشکل اصلی حال حاضر استان، فقر فرهنگی و اقتصادی است؛ این دو عامل، مولّد ناامنی هستند، بنابراین هر فعالیتی که در این استان انجام می‌شود، باید پیوست فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد کرمی، فرمانده جدید قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران شب گذشته، 6 اسفندماه با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار بیان کرد: سپاه پاسداران همان‌طور که از نام آن پیداست، وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، که این وظیفه سنگین و در عین حال بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: وقتی وظیفه پاسداری از انقلاب، در منطقه حساسی همچون سیستان‌وبلوچستان و در زمان حساسی مانند شرایط حال حاضر، به ما سپرده شود، طبیعتاً ارزش آن بیشتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در مرحله اجرای گام دوم انقلاب هستیم و دشمن در تلاش است تا به هر نحو ممکن به کشورمان ضربه بزند، افزود: سیستان‌وبلوچستان از نظر مکانی با توجه به آن‌که در جنوب شرق کشور قرار گرفته و دارای مرزهای آبی و خاکی است، اهمیت ویژه‌ای دارد، به طوری که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای گفته بودند که اولین مأموریت امام راحل(ره) به ایشان، حضور و فعالیت در بلوچستان بوده است.

محامی بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان اقوام و مذاهب مختلفی را در قلب خود جای داده که یک ظرفیت بزرگ است، اما دشمنان انقلاب طمع می‌کنند تا از این گوناگونی و تنوع قومی و مذهبی سوء استفاده کنند؛ بنابراین هوشیاری مردم منطقه را می‌طلبد.

وی گفت: مشکل اصلی حال حاضر سیستان‌وبلوچستان، فقر فرهنگی و اقتصادی است؛ این دو عامل، مولّد ناامنی هستند؛ بنابراین هر فعالیتی که در این استان انجام می‌شود، باید پیوست فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تلاش‌ها و خدمات بسیاری صورت گرفته، اما همچنان شاهد محرومیت در این منطقه هستیم و متأسفانه تا رسیدن به جایگاه شایسته نظام اسلامی، فاصله داریم.

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در این دیدار با اشاره به این‌که هدف اصلی ما ایجاد امنیت و رفع محرومیت‌های منطقه است، گفت: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا این دو هدف محقق شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه بیان کرد: اگر همبستگی و اتحاد وجود داشته باشد و همه یک‌صدا شویم، خداوند نیز ما را پشتیبانی خواهد کرد و نیروی ما برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ها، بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha