تحقق عدالت لازمه رسیدن به جامعه مهدوی است
کد خبر: 3868412
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

تحقق عدالت لازمه رسیدن به جامعه مهدوی است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری البرز گفت: اگر می‌خواهیم جامعه مهدوی و تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم باید الزامات تحقق عدالت را فراهم کنیم.

تحقق عدالت لازمه رسیدن به جامعه مهدوی است

به گزارش ایکنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز، امروز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در شورای اداری استان البرز که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: این اولین سفر ریاست قوه قضاییه به البرز بعد از استان شدن است؛ از تیر ماه که با حسن نظر ریاست قوه توفیق خدمت در استان حاصل شد یکی از مطالبات دستگاه‌های اجرایی در کنار پرسنل دادگستری و سازمان های تابعه مطالبه سفر رئیس قوه بود.
وی افزود: بر همین اساس اولین باری که این تقاضا را مطرح کردیم ایشان فرمودند که حتما این سفر انجام خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: صرف حضور حضرتعالی و هیئت قضایی کشور برای ما منشا خیر و برکت خواهد بود و قدمی که برای حل مشکلات این استان برداشته خواهد شد.
رئیس کل دادگستری البرز خاطرنشان کرد: در انتها لازم می‌دانم از تعامل و هماهنگی که بین همه مدیران و دستگاه‌های استان است تشکر کنم، خصوصاً تشکر ویژه از حمایت‌ها و مساعدت‌های نماینده مقام معظم رهبری در استان که واقعاً همیشه هم نسبت به قوه موضع گیری خوبی دارند و هم نسبت به استان، همچنین باید تشکر ویژه داشته باشم از استاندار البرز که حل مشکلات دستگاه قضایی استان را پیگیری می‌کنند.
در ادامه آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: استان البرز با مسائلی چون آب، زمین‌خواری، آلودگی، ساخت وسازغیرمجاز، حقوق عامه، زندان‌های متعدد و مسائل مربوط حریم رودخانه مواجه است.
وی افزود: البرز نقش زیادی در تولید ملی، مبارزه با قاچاق و رونق اقتصادی دارد، البرز تراکم جمعیتی بالایی دارد، تقریبا سه میلیون نفر جمعیت داریم که یک سوم این جمعیت حاشیه نشین و به بزهکاری نزدیک هستند.
این مسئول با اشاره به تنوع بالای فرهنگی و جمعیتی در استان البرز، ادامه داد: از ۱۴۰۰ شهر و روستا در این استان زندگی می‌کنند، به علاوه فرقه‌ها و نحله‌های فکری، اما متاسفانه برخی مدیران دلسوزی لازم را ندارند و به دنبال این هستند که با جمع کردن رزومه در البرز به تهران منتقل شوند.
حسینی همدانی با بیان اینکه دستگاه قضا توان این را دارد که تهدیدات متعددی که در این استان است را به فرصت تبدیل کند گفت: اگر به موضوعاتی که مطرح می‌شود سریع و با قدرت وارد عمل شود منشا برکات زیادی خواهد داشت.
وی در ادامه از سیر تحول جدید در دستگاه قضایی با انتصاب جدید قدردانی کرد و آن را در آغاز دهه پنجم انقلاب و بیانیه گام دوم مایه امیدواری دانست.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم جامعه مهدوی و تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم باید الزامات تحقق عدالت را فراهم کنیم، گفت: قوه قضاییه برای حرکت در راستای عدالت و استقلال به قوانین عادلانه، مجربان عادل، گفتمان‌سازی و نظارت مردمی احتیاج دارد و در این حرکت از هیچ ملامت کننده‌ای نباید خائف شود.
حسینی همدانی از رویکرد فسادستیزانه دستگاه قضایی هم قدردانی کرد و گفت: این حرکت باید به درون دستگاه قضایی هم تسری داده شود و اگر موارد هست به سرعت پاکسازی شود.
وی در پایان با اشاره به کمبود امکانات در دادگستری البرز و با بیان اینکه امکانات موجود در حد شهرستان است، خواستار بهبود این شرایط شد.

انتهای پیام
captcha