توانمندسازی مدیران اجتماعی برای مقابله با آسیب‌ها در شیراز
کد خبر: 3867388
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

توانمندسازی مدیران اجتماعی برای مقابله با آسیب‌ها در شیراز

گروه اجتماعی ـ اولین رویداد توانمندسازی مدیران اجتماعی و مدیران محلات نواحی مقاومت سپاه فجر فارس به‌مدت 3 روز در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، معاون اجتماعی سپاه فجر فارس امروز، 8 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: اولین دوره آموزشی با عمده هدف دانش و مهارت‌افزایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی، ایجاد هم‌افزایی و انسجام تشکیلاتی در راستای جبهه‌سازی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان برگزار شد.
وی افزود: در این رویداد آخرین وضعیت اجتماعی استان و کشور با تأکید بر آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار(اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی) با ارائه مهارت‌هایی از جمله دانش اعتیاد، روش‌های پیشگیری و درمان با الگوی دین پایه و همچنین مهارت‌های تحکیم خانواده با اولویت پیشگیری از طلاق مورد بررسی و ارائه راهکار به شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
قزلسفلی بیان كرد: گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر محوریت‌های این رویداد بود که در قالب شیوه‌ها و روش‌های کاربردی و همچنین کارگاه عملی تذکر لسانی برگزار شد.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس ادامه داد: از دیگر آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در این دوره مسئله حاشیه‌نشینی است که با ارائه الگوهای موفق محله محور به مدیران محلات اسلامی در راستای حل مشکلات بیان شد.
وی همچنین گفت: آشنایی با ساختار و جمعیت سازمان‌های مردم نهاد در قالب استفاده از مشارکت و ظرفیت‌های مردمی نیز از مهم‌ترین عناوین برگزاری این دوره 3 روزه بود.

انتهای پیام
captcha