البرز در بخش مفاهیم مسابقات قرآنی منطقه چهار زندان‌های کشور اول شد
کد خبر: 3865573
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

البرز در بخش مفاهیم مسابقات قرآنی منطقه چهار زندان‌های کشور اول شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون اداره کل زندان‌های البرز از شرکت 14 نفر در مسابقات قرآنی منطقه چهار زندان‌های کشورخبرداد و گفت: البرز در بخش مفاهیم این مسابقات رتبه اول را کسب کرد.

البرز در بخش مفاهیم مسابقات قرآنی منطقه چهار زندان‌های کشور اول شد

فرهاد بهرامی، معاون اداره کل زندان‌های استان البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: به استناد روایات توسعه فرهنگ قرآن رفع‌کننده بسیاری از آسیب‌هاست؛ خدواند در قرآن ذکر کرده است که در هنگام هجوم مشکلات به قرآن رجوع کنید؛ بنابراین توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشد.
وی با بیان اینکه اگر مردم جایگاه قرآن را در زندگی خود پیدا کنند و به سراغ آن بروند و با آن انس بگیرند بسیاری از مشکلاتشان حل خواهد شد، گفت: اما با وضعیت بودجه‌های کنونی و عدم توانایی برای گسترش فعالیت‌ها، جامعه ما به هیچ وجه به یک جامعه قرآنی تبدیل نخواهد شد.
این مسئول اهمیت جذب مردم به قرآن را یادآورشد و تصریح کرد: جذب اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوان‌ها به قرآن بسیار مهم است و اگر این مهم رخ دهد گشایش‌های زیادی در جامعه به وجود خواهد آمد.
بهرامی در ادامه به برگزاری مسابقه‌های قرآنی ویژه کارکنان زندان‌های منطقه چهار کشور در البرز اشاره کرد و افزود: این مسابقه روز پنج شنبه، 28آذر در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد.
وی گفت: در این رقابت‌ها 14 نفر از کارکنان مرد منطقه چهار زندان‌های کشور شامل استان‌های گیلان، البرز، همدان و قزوین در رشته‌های قرائت، مفاهیم و حفظ( سه جزء، پنج جزء و ۲۰جزء ) حضور داشتند.
این مسئول تصریح کرد: در بخش مفاهیم این مسابقات «علی زراعی »از استان البرز رتبه اول را به خود اختصاص داد، «میثم متین» از همدان رتبه دوم و «میثم منجی» از قزوین رتبه سوم مفاهیم را کسب کرد.
وی ادامه داد: در رشته قرائت «رضا فلاح» از همدان رتبه اول، «محمد رحمتی» از استان قزوین رتبه دوم و «محمدرضا نمازی» از استان گیلان سوم شد.
بهرامی بیان کرد: همچنین در حفظ ۲۰ جزء قرآن‌کریم «مهیار فلاح» از استان گیلان رتبه دوم، «اباذر ابراهیمی» از استان قزوین رتبه اول حفظ سه جزء و«علی طایفه» از استان همدان رتبه دوم حفظ سه جزء قرآن‌کریم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha