دولت در پی تحمیل اراده خود در انتخابات نیست
کد خبر: 3859673
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

دولت در پی تحمیل اراده خود در انتخابات نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سمنان با بیان اینکه دولت دنبال تحمیل اراده خود بر مردم در انتخابات نیست، گفت: هیئت نظارت و مجریان انتخابات باید این امر را برای مردم تبیین کنند.

دولت در پی تحمیل اراده خود در انتخابات نیست

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علی‌رضا آشناگر، استاندار، امروز، 5 آذرماه در مراسم افتتاح رسمی ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه دولت به‌دنبال تحمیل اراده خود بر مردم در انتخابات نیست، گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت از سوی مردم است؛ لذا همه باید برای ترغیب مردم در راستای حضور پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.

وی ادامه داد: هیئت‌های نظارت و اجرایی و همه افرادی که مجری انتخابات هستند، این باور را در مردم ایجاد کنند که دولت و برگزارکنندگان انتخابات تحت هیچ شرایطی به‌دنبال تحمیل اراده خود بر نظر مردم نیستند.

آشناگر با تأکید بر اینکه حضور مردم و همچنین نامزدهای انتخاباتی دیگر اولویت ستاد انتخابات است، یادآور شد: هرچه میزان مشارکت مردم، تعداد نامزدها و برنامه‌ها متنوع‌تر و بیشتر باشد قطعاً مردم در انتخابات حماسه‌سازی کرده و کار راحت‌تری هم برای انتخاب افراد بهتر دارند، این امر هم انتخابات باشکوهی را رقم می‌زند و هم کشور را در مسیر پیشرفت قرار خواهد داد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ممکن است برخی از نامزدها با برخی وعده‌ها، سطح انتظارات و مطالبات را افزایش دهند، متذکر شد: اگر این امر باعث تقویت قدرت تصمیم‌گیری مجلس و سطح آن باشد و باعث ارتقای مطالبات مردم و تقویت روحیه مطالبه‌گری باشد، قطعاً خوب است اما از سوی دیگر در برخی مناطق بعضی افراد شاید به اختلافات در حوزه‌های گوناگون برای تکمیل سبد رأی خود، روی بیاورند که باید در این خصوص به‌صورت جدی توجه و نظارت شود.

آشناگر  یکی از برنامه‌های جدی دشمن را ایجاد شکاف در بین اقوام و مناطق دانست و گفت: هر جا کوچک‌ترین زمینه‌ای برای این موضوع باشد فرصت پیدا می‌کنند تا این گسست را به‌قصد فشار بر مردم تقویت کنند که البته این امر با توجه به ایمان و حضور همیشگی مردم درصحنه و با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگز رخ نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha