ایران سپر بلای کشورهای منطقه شده است
کد خبر: 3856485
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

ایران سپر بلای کشورهای منطقه شده است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: اقدامات در حال انجام در کشور برای مبارزه با مواد مخدر، ایران را سپر بلای برخی از کشورهای منطقه کرده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته، 21 آبان‌ماه در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اقدامات در حال انجام در کشور برای مبارزه با مواد مخدر، ایران را سپر بلای برخی از کشورهای منطقه کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما باید دفاع از مردم و کشور خودمان در ابعاد و زوایای مختلف باشد، افزود: در ابتدا باید مردم و کشورمان در حوزه مواد مخدر مورد توجه باشد و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر و جابجایی آن‌ها در اولویت بعدی قرار داشته باشد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اقدامات بشردوستانه زمانی باید در اولویت باشد که کشورهای دیگر هم در این خصوص پای کار باشند نه آن‌که ما شهید بدهیم و جان مردم ما در خطر باشد اما آن‌ها هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

وی اظهار کرد: در مبارزه با مواد مخدر باید از همه ابزارها استفاده کرد که یکی از این ابزارها فعالیت‌های فرهنگی است؛ این روش هم اثربخشی بیشتری داشته و هم خطر کمتری برای جامعه دارد.

محامی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی دشوار است، افزود: مهندسی فرهنگی با توجه به محدودیت‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی، باید از مرکز تدبیر و هدایت شود.

سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این دیدار بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر با تمام توان وارد میدان شده و در این راه سیستان‌وبلوچستان در خط مقدم جامعه جهانی قرار دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها در سیستان‌و‌بلوچستان به طور جدی در زمینه مبارزه با موادمخدر در تلاش هستند که با توجه به شرایط موجود، پشتیبانی از این استان در اولویت قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سهم جمهوری اسلامی در کشف تریاک در جهان ۹۰ درصد و در کشف مرفین ۶۷ درصد است، اظهار کرد: در زمینه مقابله با مواد مخدر استان سیستان‌وبلوچستان با کشفیات ۲۵ درصدی از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته که این جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
captcha