از نهضت حسینی تا جامعه مهدوی
کد خبر: 3840254
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

از نهضت حسینی تا جامعه مهدوی

گروه معارف ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: یکی از خصوصیات خوب و دلپذیر یاران سیدالشهدا(ع) داشتن قلب سلیم و دلی اثرپذیر است چراکه دلشان یک لحظه از یاد خدا خالی نیست و هدفی جز کسب رضایت الهی ندارند و اگر تمام افراد جامعه بتوانند پاکی قلب خود را حفظ کنند به جامعه‌ای مهدوی خواهیم رسید که در آن تمام مردم فقط دغدغه دین دارند.

از نهضت حسینی تا جامعه مهدویحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید ببینیم آیا تنها هدف در عزاداری‌ها برای امام حسین(ع)، سینه زدن است؟

وی با بیان اینکه لازم است هریک از ما حواس خود را جمع کرده و به سیره اهل بیت(ع) توجه کرده تا دچار مشکل نشویم، افزود: همیشه باید سعی کنیم با خدا معامله کنیم چرا که این معامله بسی سودمند است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گاهی شیطان انسان را وسوسه می‌کند که درهنگام وسوسه، یاد خداو ذکر را نباید از یاد برد، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که هرچیزی نزد او مقدار و حساب و کتاب دارد.

عباسی با اشاره به اینکه در عالم خلقت میزانی وجود دارد، پس انسان نیز باید رشد کند، اظهار کرد: یکی از لوازم رشد این است که انسان مراقبه و محاسبه داشته باشد، یعنی مواظب اعمالش باشد .

وی با بیان اینکه پیش از ورود به ماه محرم حتما باید مراقبه انجام داد، افزود: برای کسی که می‌خواهد به رشد و تعالی برسد، شرکت در مجالس امام حسین(ع) این زمینه را فراهم می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید قدر ماه محرم را دانست، بیان کرد: عزاداری امام حسین(ع) قساوت قلب را از بین می‌برد و برکات و فواید بسیاری دارد.

عباسی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند: « اگر در چنین ماهی بر امام حسین(ع) و خاندانشان اشک بریزیم، بهشت بر ما واجب می‌شود».

وی با اشاره به اینکه اگر بنده‌ای اشک معرفت بریزد، حتما بهشت بر او واجب می‌شود، تصریح کرد: این، اشکی که انسان برای اولیای خدا، می‌ریزد، درمقام عبودیت از چشمانش جاری می‌شود، این اشک قلب و سرشت انسان را پاک می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این اشک سرمایه شیعه است، افزود: مال و فرزند انسان در آخرت هیچ گونه فایده‌ای برایش ندارد.

عباسی بیان کرد: انسان تنها می‌تواند قلب سلیم و ظرف وجودی خود را به عنوان توشه‌ای به دیار آخرت ببردف اما این انسان ناسپاس مواردی به غیر از خداوند را در قلب خود جای می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید خداوند، اهل بیت(ع) و حب اهل بیت(ع) را در دلمان قرار دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات خوب و دلپذیر یاران سیدالشهدا(ع) داشتن قلب سلیم و دلی اثرپذیر است چراکه دلشان یک لحظه از یاد خدا خالی نیست و هدفی جز کسب رضایت الهی ندارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: اگر انسان قلب سلیم داشته باشد، عاقبت بخیر می‌شود چراکه این قلب پاک مانند بذری آماده است که با کمی آبیاری رشد می‌کند و اگر تمام افراد جامعه بتوانند پاکی قلب خود را حفظ کنند به جامعه‌ای مهدوی خواهیم رسید که در آن تمام مردم فقط دغدغه دین دارند.

انتهای پیام

captcha