لازمه تعمیق باورهای دینی، ساخت معنویت در جامعه است
کد خبر: 3830463
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

لازمه تعمیق باورهای دینی، ساخت معنویت در جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آنچه امروز ناهنجاری‌های اجتماعی محسوب می‌شود، نشانه عدم شکل‌گیری ساحت معنویت در جامعه است، گفت: اگر ساحت معنویت در جامعه شکل نگیرد، ایمان و باور دینی در جامعه عمق ندارد؛ لذا لازمه تعمیق باورهای دینی، ساخت معنویت در جامعه است.

لازمه تعمیق باورهای دینی، ساخت معنویت در جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات استان سمنان امروز، 6 مرداد در دوره متمرکز آموزش قرآن تجوید استان سمنان با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) که می‌فرمایند هر کس که حق را از طریق قرآن نشناسد از فتنه‌ها در امان نمی‌ماند، اظهار کرد: فتنه در دوران پیامبر(ص) و بعد از وفات ایشان بسیار بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به شورای سقیفه اشاره کرد، از سوی دیگر پیامبر‌(ص) در ثقلین، قرآن و عترت را در کنار هم قرار می‌دهند که هر دوی این مصادیق، نشان از اهمیت قرآن کریم است.

وی ادامه داد: اگر به قرآن و عترت توجه نکنیم متضرر می‌شویم که مهم‌ترین راه شناخت حق قرآن است و عترت مفسر آن محسوب می‌شود، اگر قرآن برخی نقاط ظاهر و باطن داشته باشد، باطن و متشابه آن را می‌توان از کلام اهل‌ بیت‌(ع) استخراج کرد پس از این زاویه که عترت مبین قرآن است و قرآن کلام حق محسوب می‌شود باید به هر دو عنصر توجه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اقدامات این اداره‌کل باید منتج به تقویت باورهای دینی در جامعه شود، یادآور شد: اگر بتوانیم ایمان و باورهای دینی در جامعه را تعمیق ببخشیم همان چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند یعنی شکل‌گیری ساحت معنویت در جامعه، به‌خصوص در بین جوانان تحقق پیدا می‌کند، امروز معنویت نیازمند گستره دامنه و عمق و ساحت در سطح جامعه است، اگر این ایمان و باور در آحاد جامعه غرس نشود، معنویت در جامعه شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز ناهنجاری‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، نشانه عدم شکل‌گیری ساحت معنویت در جامعه است، افزود: اگر ساحت معنویت در جامعه شکل نگیرد، ایمان و باور دینی در جامعه عمق ندارد؛ لذا لازمه تعمیق باورهای دینی، ساخت معنویت در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه امروز باید غرس درخت ایمان در جامعه، شکل گیرد، گفت: نتیجه این امر نیز مجدداً در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود دارد که همانا معنویت در جامعه است امروز ما معتقد هستیم که تعمیق باورهای دینی می‌تواند به معنویت در جامعه منجر شود و اگر در جامعه‌ای معنویت شکل گرفت، اخلاق در جامعه رشد می‌کند در نتیجه رفتارها، اخلاق و هنجارها در جامعه کاهش داده می‌شود.

به گفته شکری، ناهنجاری‌های اجتماعی به معنای مشکل در تعمیق ایمان و باور دینی و معنوی در جامعه است که فقدان و یا وجود اخلاق در جامعه حاکی از مقوله میزان تعمیق باورهای دینی است.

وی با بیان اینکه سه فاکتور اساسی شامل تعمیق ایمان، گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نقشی اساسی دارند، بیان کرد: قرآن کریم در این زمینه برنامه کاملی برای رشد اجتماعی و فردی انسان ارائه می‌کند که می‌بایست آن را در جامعه اشاعه بخشید.

شکری با بیان اینکه معرفت حق از سوی قرآن انجام می‌شود، افزود: فعالان قرآنی، حافظان، قاریان، مفسران رسالتی سنگین در قبال جامعه دارند چراکه باید در راستای شناساندن قرآن به آحاد جامعه کوشا باشند، که امروز تنها نباید به روخوانی، روان‌خوانی و تجوید توجه داشت بلکه باید افق دید را در مسائل قرآنی وسیع‌تر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ایمان را زمینه رشد معنوی جامعه برشمرد و گفت: رسالت تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی در چله دوم انقلاب اسلامی رسالتی سنگین در حوزه تعمیق باورهای دینی و اعتقاد و معنویات است.

انتهای پیام

captcha