افزایش نرخ باسوادی در استان قزوین نسبت به قبل از انقلاب بی‌نظیر است
کد خبر: 3787161
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

افزایش نرخ باسوادی در استان قزوین نسبت به قبل از انقلاب بی‌نظیر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار قزوین گفت: امروز نرخ باسوادی در شهرها 99.9 درصد و در روستاها بیش از 85 درصد است و در همه عرصه‌ها آمار و ارقام و شاخص‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

افزایش نرخ باسوادی در استان قزوین نسبت به قبل از انقلاب بی‌نظیر است

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم افتتاح یک مدرسه 6 کلاسه در شاهین تپه بخش دشتابی شهرستان بوئین‌زهرا اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاها و شهرهای دوردست و محروم استان به بهره‌برداری می‌رسند درحالی‌که 40 سال گذشته قریب به‌اتفاق روستاهای استان حتی مدرسه نیز نداشتند.
وی ادامه داد: امروز نرخ باسوادی در شهرها 99.9 درصد و در روستاها بیش از 85 درصد است و در همه عرصه‌ها آمار و ارقام و شاخص‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
استاندار قزوین اضافه کرد: امید به زندگی در سال 57 به‌طور میانگین 54 سال بود درحالی‌که هم‌اکنون به 75 سال افزایش‌یافته که در سطح جهان بی‌نظیر است.
وی گفت: خوشحال هستیم که در 40 سالگی انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت‌ها و توزیع متوازن عدالت در استان گام برداشته می‌شود و طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح روستاهای و شهرهای کم‌جمعیت استان به بهره‌برداری می‌رسند.
زاهدی مطرح کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مسئولان و مردم از یک قشر هستند و هیچ جدایی و فاصله‌ای میان مردم و مسئولان وجود ندارد.
وی عنوان کرد: اگر گاهی مسئولان کمتر در میان مردم حضور می‌یابند به دلیل تعداد بالای جلسات است که برای حل و رفع مشکلات مردم باید تشکیل شوند.
استاندار تصریح کرد: تمامی این دستاوردها حاصل ایستادگی ملت ایران و نثار خون شهیدان است و باید با پاسداری از خون شهدا خود را برای برپایی جشن‌های دهه‌های بعد آماده کنیم.
در دومین برنامه مسئولان استانی در شهرستان بویین‌زهرا با حضور زاهدی استاندار، بابایی‌صالح نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، رحمانی فرماندار بوئین‌زهرا، امینی بخشدار دشتابی، رحمانی مدیرکل آ.پ، جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس، قهرمانی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه «برکت شاهین‌تپه» افتتاح شد.
هنرستان ۶ کلاسه دخترانه برکت با اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال و با مساحت تقریبی ۴۲۸۰ مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
از مجموع ۱۹ پروژه‌ای که توسط بنیاد برکت در استان قزوین احداث می‌شود ۷ پروژه به شهرستان بوئین‌زهرا اختصاص دارد.‌

انتهای پیام

captcha