دستاوردهای انقلاب را كوچك نشماریم/ انتقاد از عدم داشتن اعتماد به جوانان
کد خبر: 3786954
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

دستاوردهای انقلاب را كوچك نشماریم/ انتقاد از عدم داشتن اعتماد به جوانان

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با یادآوری دستاوردهای انقلاب تأكید كرد كه نباید دستاوردهای انقلاب را طی چهل سال گذشته كوچك شمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عصر ديروز، ١٣ بهمن در كارگروه اشتغال استان فارس با تأکید بر اینکه نباید دستاوردهای انقلاب طی چهل سال گذشته را كوچك شمرد، گفت: سهمیه استان فارس در اعطای تسهیلات بر مبنای قانون مشخص شده، البته اصلاحاتی هم در این باره نیاز است که باید به فوریت در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اعمال شود.
وی همچنین با بیان اینکه اطلاعات شركت‌ها و نهادهای غیر دولتی تحت نظر این وزارتخانه روی سایت قرار دارد تا پنهان‌كاری انجام نشود، گفت: به همه استان‌ها اعلام كرده‌ایم كه اطلاعات وام گیرنده‌های طرح‌های اشتغالزایی روستایی نیز اعلام شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی خواستار پرهیز از تعصب جنسیتی شد و اظهار کرد: از مسائل قومی نیز پرهیز و طبق قانون اساسی عمل شود.
شریعتمداری با بیان اینکه اشتغال پایه اقتصاد است، گفت: در شرایط تحریم پایمان را به سمت قبله دراز نمی‌كنیم بلكه بیش از گذشته راهكارهای اقتصادی و عبور از این شرایط را اعمال خواهیم كرد.
وی با تأكید بر اینكه به یك همكاری داخلی برای جلوگیری از خود تحریمی در كشور نیاز داریم، به تفویض اختیار در حوزه‌های اشتغال، تعاون و بهزیستی اشاره كرد و افزود: نهضت تفویض اختیار از فارسی‌ها آغاز شود و هر موضوعی كه قابل تفویض باشد، آن را انجام خواهیم داد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی مزیت‌های مختلف در استان فارس، گفت: محوریت‌های صنعتی، كشاورزی، خدمات، معدن و...در مناطق مختلف شناسایی شده که باید با حساسیت بر آن‌ها تمرکز کرد.
شریعتمداری با بیان اینکه یكساعت كار در هفته مبنای اشتغال محسوب می‌شود، گفت: كمتر از ١٢ درصد از شاغلان در كشور زیر ٤٠ ساعت در ماه كار می‌كنند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه انتظار داشتم اولین دستور كار كارگروه اشتغال فارس در خصوص گردشگری و ایجاد اشتغال در دستگاه‌های مختلف باشد، گفت: باید تسهیلات در شش ماهه دوم در چارچوب مناسبتری برای طرح‌های مصوب توزیع شود.
وی با تصریح اینكه میزان تعهد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف قابل ملاحظه است، گفت: امام(ره) به جوانان اعتماد كرد اما امروز ما جرئت نمی‌كنیم که به جوانان اعتماد كنیم اما امروز مهم‌ترین ویژگی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی جوانگرایی و شفافیت است.
انتهای پیام

captcha