تبیین دستاوردهای انقلاب، تکلیف شرعی مسئولان است
کد خبر: 3786378
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

تبیین دستاوردهای انقلاب، تکلیف شرعی مسئولان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: در طول این چهل سال، تحولات بزرگی در عرصه‌های مختلف به‌وجود آمده که تبیین آن‌ها تکلیف شرعی مسئولان است و باید در جامعه روشنگری کنند.

تبیین دستاوردهای انقلاب، تکلیف شرعی مسئولان استبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 12 بهمن‌ماه، گفت: امسال چهلمین دهه فجر انقلاب را جشن می‌گیریم؛ «فجر» واژه‌ای قرآنی به معنای سپیده دم و تحول نو است؛ تحولی که با رهایی از ظلمت طاغوت به سپیدی انقلاب اسلامی روشن شد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که هیچکس باور نداشت، ملتی با دست خالی بتواند بر حکومتی غلبه کند که تحت حمایت ابرقدرت‌ها بود و آن را ژاندارم منطقه می‌دانستند.
امام جمعه زاهدان افزود: در طول این چهل سال، تحولات بزرگی در عرصه‌های مختلف به‌وجود آمده که تبیین آن‌ها تکلیف شرعی مسئولین است و باید در جامعه روشنگری کنند.
وی آموزش و پرورش را رکن اساسی پیشرفت یک جامعه دانست و اظهار کرد: در این حوزه تاکنون چهار هزار و 934 مدرسه تاسیس شده که این میزان نسبت به هزار و 584 مدرسه قبل انقلاب افزایش 68 درصدی داشته است.
آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: قبل انقلاب حتی یک کیلومتر بزرگراه در این استان وجود نداشت اما به برکت نظام جمهوری اسلامی اکنون 264 کیلومتر بزرگراه داریم.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: قبل انقلاب حتی یک کیلومتر راه روستایی آسفالته در سیستان و بلوچستان نداشتیم اما هم اینک شش هزار و 686 کیلومتر راه آسفالته روستایی در این استان وجود دارد.

انتهای پیام

captcha