کشور با تلاش مراکز علمی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است
کد خبر: 3784250
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

کشور با تلاش مراکز علمی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

گروه سیاست و اقتصاد- مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان گفت: کشور در طول چهار دهه گذشته از گردنه‌های سختی عبور کرده و با تلاش مراکز علمی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

کشور با تلاش مراکز علمی در مسیر پیشرفت قرار گرفته استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار‌ کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده ‌است و در طول این چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی از گردنه‌های خطرناکی عبور کرده ‌است.
وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با لطف پروردگار، رهبری فرزانه و پشتوانه مردمی از گردنه‌های دشوار به سلامت عبور کرده و در حال حاضر در عرصه جهانی، کشوری قدرتمند و باثبات به‌شمار می‌آید.
مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان‌ زنجان افزود: خداوند به کسانی‌ که در راه خدا و دفاع از آرمان‌های الهی حرکت می‌کنند وعده پیروزی داده است که انقلاب اسلامی در گروه همین آیه الهی حرکت کرد و پیروز شد.
این مسئول تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی دشمن از هیچ توطئه و فتنه‌ای دریغ نکرده و نمونه بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی بود. 
وی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، ملت ایران در محاصره اقتصادی قرار گرفت که در راس آنان امریکا بود، اما مردم ایران به‌خصوص قشر دانشگاهی کمر همت بستند و امروز در حوزه علم و دانش جزو کشورهای برتر دنیا در این حوزه هستیم و در سایر عرصه‌ها نیز در جایگاه خوبی قرار داریم که همگی نشان از رشد کشور دارد.
شامی گفت: در حال حاضر ۱۶ دانشگاه در استان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد و امسال ۷۰ هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند.
مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بی‌بدیل است که باید برای نسل جوان بازگو و تبیین شود، با تلاش و کوشش مراکز علمی کشور است که توانسته‌ایم به جایگاه‌های مهم در جهان دست یابیم.
انتهای پیام 
captcha